|
Obsah fóra checksum.cz » Diesel » EGR OFF EDC17CP14 CBAB SW 1037399880 Upg.SW 03L906022GR 4138 |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
Milalof |
Zaslal: po červen 19, 2023 21:07 pm |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Ahoj, mohl by mi prosím někdo zkušenější pomoct?
Krátce po výměně EGR opět chyba P403 a nouzový režim.
Rozladilo mě to a začetl se na webu.
Pořídil KESS v2 (clone) vyčetl jsem paměť a uložil do .bin souboru .
Pak jsem vymontoval ECU zapojil Kess v2 tricore BOOT mode a vyčetl paměť.
Dokážete poznat jaký má moje jednotka level Tprot (Tuning protection)?
VAG BOSCH EDC17 CP14
ECU:
SW 1037399880
Upg. SW 03L906022GR 4138
System R4 2,0L EDC canvag - int flas
Mohu použít jakýkoliv hexa editor?
Jak ty soubory interpretovat?
Nastavit na 8 bitů, zobrazení decimal a vyhledat
0093348927 465 11068 v souboru, a
11068 nahradit 0 ,aby to vypadalo 0093348927 465 0?
Pak je asi potřeba udělat nějaký CHECKSUM?
Jak jej udělat?
Nahrát zpět v BOOT tricore modu?
(protocol 151)
Nebo můžu zapisovat už přes OBD?
Díky za každou radu.
|
Komentář: |
|
 stáhnout/zobrazit |
Soubor: |
BOOTMODE_Tricore_KESSv2_EDC17cp14_prot_151.zip |
Velikost: |
2.08 MB |
Staženo: |
1783 krát |
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
Domio |
Zaslal: po červen 19, 2023 21:57 pm |
|
|
Založen: 14.6.2020
Příspěvky: 147
Bydliště: Severní Čechy
|
CHS ti většinou udělá TOOL.
|
Naposledy upravil Domio dne po červen 19, 2023 22:31 pm, celkově upraveno 1 krát.
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: po červen 19, 2023 22:21 pm |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Domio napsal: Žádný tam nemáš, CHS ti většinou udělá TOOL.
Díky za výbornou zprávu.
Tzn. V souboru s BOOTem nemam vůbec Tprotect?
Zkusil jsem editovat soubor v programu, Davinci se to jmenuje V1.0.28.
Ted si nepamatuji jestli to dělalo Checksum?
Nebo je na to lepší jiný TOOL?
Případně, kde nejlépe sehnat Tunning file v .bin, který mohu přes OBD Kess v2 china nahrát?
Na jednom tunning webu to pojmenovali něco jako STAGE 1 a mělo to vypnuté EGR a asi 5koni navíc
|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
Domio |
Zaslal: po červen 19, 2023 22:31 pm |
|
|
Založen: 14.6.2020
Příspěvky: 147
Bydliště: Severní Čechy
|
Moje chyba, Boot co máš vyčtený je nesmysl.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: po červen 19, 2023 22:44 pm |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Domio napsal: Moje chyba, Boot co máš vyčtený je nesmysl.
Ten soubor TOOL_ZALOHA_BOOTMODE_EDC17cp14_read.bin je vyčtený špatně?
Raději jsem jej vyčetl 2x a uložil. 3ti soubor by měl být vyčtený jen z jedné paměti.
Jestli jsem to pochopil správně, tak mi KESS Suit 2.8 řekl a, že cte dvě paměti a prý úspěšně.
Nebo jestli jsem někde udělal chybu..
|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
Domio |
Zaslal: út červen 20, 2023 9:08 am |
|
|
Založen: 14.6.2020
Příspěvky: 147
Bydliště: Severní Čechy
|
Dump BOOT máš zamknutý SLAVE TOOL
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: út červen 20, 2023 9:18 am |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Díky.
Co to znamená?
Co mohu udělat k odblokování?
Fungoval by mi BACKUP z vyčteného souboru, pokud je vyčtený soubor zacryptovaný?
Jestli jsem to pochopil dobře, tak i když je na zařízení napsáno Kess v2 "MASTERVERSION" Nejspíš to tedy bude SLAVE zařízení (umí číst jen mapy a velmi málo typů ECU s BOOT částí.)
To by znamenalo, že možná vyčtu dobře jen mapovou část (přiložený soubor ZALOHA_EDC17cp14_read.bin -čtena s rozebraným ECU, nebo přes OBD)
Že by politika Alientech, abych si musel koupit ještě KTAG?
Proč by Ksuit 2.8 umožnil v BOOT módu(nastavení, kdy rozeberu ECU a napojím se na druhý pin Tricore) pod sekcí TOOL READ BOOT, když se to čtení nedá použít?
V Ksuite programu ke KESS hardware je ještě nějaká utilita pravděpodobně k separaci souboru, ale asi se nedá použít?
|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: st červen 21, 2023 11:31 am |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Milalof napsal: Díky.
Co to znamená?
Co mohu udělat k odblokování?
Fungoval by mi BACKUP z vyčteného souboru, pokud je vyčtený soubor zacryptovaný?
Jestli jsem to pochopil dobře, tak i když je na zařízení napsáno Kess v2 "MASTERVERSION" Nejspíš to tedy bude SLAVE zařízení (umí číst jen mapy a velmi málo typů ECU s BOOT částí.)
To by znamenalo, že možná vyčtu dobře jen mapovou část (přiložený soubor ZALOHA_EDC17cp14_read.bin -čtena s rozebraným ECU, nebo přes OBD)
Že by politika Alientech, abych si musel koupit ještě KTAG?
Proč by Ksuit 2.8 umožnil v BOOT módu(nastavení, kdy rozeberu ECU a napojím se na druhý pin Tricore) pod sekcí TOOL READ BOOT, když se to čtení nedá použít?
V Ksuite programu ke KESS hardware je ještě nějaká utilita pravděpodobně k separaci souboru, ale asi se nedá použít?

Díky Domio.
Napsal jsem Prodejci, že klamal s Master tool a on informaci potvrdil.
Mám Slave TOOL. (Mohu použít jen OBD)
MASTER verzi nemohou prý udělat, ptž potřebují součástky z Finska, které jim nepošlou.
Pro většinu lidí pohodlnější budťo požádat někoho, kdo to může dekódovat, nebo pořídit KTAG.
Zde je návod k rozlišení verze a jak si ji předělat na MASTER
https://www.linkedin.com/pulse/kess-v2-v5017-pcb-comparison-modification-linda-cai
Prodejce nabídl, že odešle soubor někumu v USA na dekódování, ale nemám v to ultra důvěru.
Můžete pomoct někdo zde?
|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: út červenec 25, 2023 13:45 pm |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Pro Všechny, kdo přijdou pro informace na fórum.
Úspěšně jsem zrušil EGR v ECU EDC17CP14.
Abych Vám ušetřil peníze a nervy. Nekupujte z KESS v2 (čína), i ty nové mají nic moc nápovědu a někdy zapíší na špatné adresy.Pak jednotka hůř komunikuje například s ABS. Prostě OBD zápis nic moc.
Nebuďte líní vytáhnout ECU z auta. (Přikládám fotky)
Kupte KTAG.
1. u VW je potřeba sundat stěrače (koupit stahovák - Alza 49 Kč)
Něco dát pod stěrač ať neodřu plast a nerozbiju čelní sklo.
2. dva šrouby odmontovat u stěračů, pak dva uplechu (co po něm jdou vodiče do ECU), pak další dva (co drží ECU)
3. Dle Youtube plochým šroubovákem z boku konektoru trochu zapáčit a konektor se sám odpojí.
4. Trik na otevření ECU jednoduše. Vyšroubovat původní šrouby z ECU a pomalu ze stran na místo původních šroubovat asi 5mm šrouby s rovnou dosed.plochou (prostě, aby zvedaly víko - vešli se těsně do otvoru víka, ale ne do děr po původních šroubech. Postupně se zvedá víko otáčku po otáčce, kde to jde a z vrchu se víko ohřívá, aby to šlo líp. Je tam těsnící guma a postupně je dobý ji odřezávat.
Hlavně kontrolovat, jestli se neláme deska (plošný spoj) a pokud se nebezpečně prohýbá, zpomalit otevírání ECU a nahřívat.
5. NA KTAG se připojí bud BDM (to asi nedrží pokud nemám tu lavici), nebo líp zapojení na piny.
Jak je uvedené v Software KSUIT. V podstatě 3x napájení, 2x data a jeden šedý na boot pin.
6. Pak už jen stačí udělat zálohu. Software si detekuje správný protokol a když špatně vyberete, opraví Vás. (lepší zálohurozdělenou do 3 souborů, respektive pro EDC17CP14 tricore do dvou souborů, jeden je nějaký Eeprom TC1796- ještě jsem nezkoumal co tam přesně je, a druhý MICRO TC1796, ten by měl obsahovat mapy a DTC kódy které, když se smažou, tak na ně ECU nereaguje a tak nepadá do nouzáku a už je nezná. Ten soubor bude mít asi 2Mb)
7. Po záloze softwarem KTAG (KSUIT se to jmenuje) umí pohodlně najít a smazat TPROT - tunning protect prostým stiskem tlačítka ENABLE - tlačítko vlevo dole. Pak KSUIT dlouho maká a je hotovo.
8. Pro jednoduché vypnutí DTC kódů je dobré sehnat Davinci EGR OFF program.
(Ten umí najít v souboru často hledané a vypínané sekvence kódů a deaktivovat je)
Stačí v Davinci otevřít ten 2MB soubor (KTAG mu dává příponu .MPC)
Stačí kliknout EGR OFF - tím so vymažou kódy spojené s EGR a doporučuji v pravém okně zadat a vyhledat DTC kód P046c - ten by vyskočil pokud bych AEGR (ta čast v předu u motoru) odpojil konektor.
(Tím nepotřebuju záslepku EGR, jen jej odpojím a už to do sání motoru nepustí výfukové plyny)
9.Upravený soubor by v názvu (asi na začátku) měl mít slovo PATCH.
10. KTAGem dám zápis většího upraveného souboru s názvem PATCH.
KTAG se mě zeptá na původní soubor, pravěpodobně podle něj udělá kontrolu CHECKSUM.
A soubor zapíše.
11. Máte hotovo a můžete otestovat v autě.
Pro KESS v2 i po zapsaní by se to mohlo tvářit úspěšně - nic by nebylo poznat, ale diagnostika by ukazovala občasnou nekomunikaci motorové jednotky - chybný tunning.
Proto doporučuji KESS v2 rovnou zavrhnout.
Snad Vám moje poznatky pomohou.
Sleduji DPF po vypnutí EGR a překvapivě se neplní, takže OK a pravděpodobně jen stoupnou NOXy ve středních a nízkých otáčkách. Tak uvidíme co na to STK.
ECU jsem po uzavření lepil lepidlem na displeje B7000, nebo jak se to jmenuje.
|
Komentář: |
Kouzelné tlačítko ENABLE na likvidaci TPROTECT tunning ochrany. Stejně nemá smysl používat KESS V2, když si podle sowtvare v jednotce KESSem nezjistíte, zda máte TPROT a jaký level.. Proto KTAG |
|
Velikost: |
2.25 MB |
Zobrazeno: |
1126 krát |

|
Komentář: |
Řešení z krabičky, co s tím přišla z číny a lepící páska |
|
Velikost: |
2.28 MB |
Zobrazeno: |
1140 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
989.15 kB |
Zobrazeno: |
1098 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
1.54 MB |
Zobrazeno: |
1071 krát |

|
Komentář: |
Zapojení PINout často na internetu a v KSUIT |
|
Velikost: |
1.25 MB |
Zobrazeno: |
1087 krát |

|
Komentář: |
Šrouby nahrazující profi zařízení |
|
Velikost: |
1.78 MB |
Zobrazeno: |
1121 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
2.26 MB |
Zobrazeno: |
1071 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
2.01 MB |
Zobrazeno: |
1076 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
145.02 kB |
Zobrazeno: |
1082 krát |

|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
anydraj |
Zaslal: út červenec 25, 2023 17:44 pm |
|
|
Založen: 26.2.2007
Příspěvky: 2794
|
Radsi smaz tu hromadu polopravd
|
Naposledy upravil anydraj dne st červenec 26, 2023 6:32 am, celkově upraveno 2 krát.
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: út červenec 25, 2023 17:57 pm |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
anydraj napsal: Radsi smaz tu hromadu polopravd a nesmyslu
Děkuji velmi za opravu omylů a podrobné vysvětlení polopravd.
Mě toto řešení pomohlo ke stavu bez chyb a funkčnímu EGR OFF.
Snad toto pomůže ještě někomu.
Auto nyní bez chybových kódů.
|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
pet |
Zaslal: ne červenec 30, 2023 14:12 pm |
|
|
Založen: 19.3.2007
Příspěvky: 351
|
Tyto jednotky v dnešní době už nikdo z auta nevyndavá a už vůbec neotvírá, vše se dělá po OBD. No a co se týče DaVinci crack verze ,jseš si jistý že teď regenerace DPF fungují správně ? Filtr se dobře ohřívá ? Ono jen vymaskování DTC neznamená mít správně vypnutý EGR.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
amigo |
Zaslal: po červenec 31, 2023 8:07 am |
|
|
Založen: 19.6.2009
Příspěvky: 799
Bydliště: slovakia
|
Presne tak.Pri regeneracii to zistíš.
|
_________________ Vcds,OP-com,,Autoscop 4.Bee prog.UPA prog,Nec prog,-705-711-908 prog.KTS560,Texa, Focom.Bosch esi2,Autotuner,PCM flash,ioterminal,,Bmw comander,weller atď.
|
|
Návrat nahoru |
|
Milalof |
Zaslal: ne srpen 06, 2023 16:14 pm |
|
|
Založen: 15.6.2023
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 6
|
Ahoj, přes OBD to v dnešní době jde lidem s originálním (Masterversion) kabelem od Alientech, nebo s úpravou toho Čínského kabelu KESS v2 výměnou součástek.
Mě auto po nahrání OBD sice fungovalo, ale dle diagnostiky VCDS to nebylo OK.
Když člověk nemá profi výbavu, jako místní odborníci a je jen laik, jako já, tak bych to bez vyjmutí ECU nedal správně navíc k možné verzi Tprotection.
Jinak od doby úpravy DPF zatím funkční. EGR vypnutý a odpojen.
Jezdím teď kratší trasy po Praze a současná hmotnost karbonu 8.1.
Jasně, budu dál kontrolovat hodnoty a případně problémů spustím nucenou regeneraci a budu informovat.
Díky.
|
_________________ Miloslav
Skype Milalefis
VW EOS r.v. 2008, 2.0Tdi 103kw, 16V, manual 6, CBAB.
EDC17CP14
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá květen 02, 2025 23:54 pm
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžeš k příspěvkům připojovat soubory Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|
|