Obsah fóra checksum.cz » Chiptuning 101 » DDE 2 potažmo 2.1 bez MAFu (EDC 1.2.3 potažmo 1.3.1) |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
picimuri |
Zaslal: so leden 05, 2013 2:14 am |
|
|
Založen: 21.11.2012
Příspěvky: 5
|
Ahoj, jsem zažínající čyptuner a rát bych se tím začal žyvit. Mohli by jste my říct jak se to dělá? Franta vod vedle má nejákej kabel z aukra za 300, tak si jeste musim stáhnout nějákej čypovací program s krekem samozřejmě
Dělám si samozřejmě srandu. Můj dotaz se týká systémů DDE2 a DDE2.1 bez MAFu který byli použitý v BMW 325td a tds. Mám jedno takovéhle auto , řekněme na výzkum, s větším šnečkem a zatím neskutečně prasákckym způsobem přidáno na naftě (viva la resistance ). To je samozřejmě dočasné řešení. Zamejšlel jsem se nad tím jakým směrem se hnout ve vývoji dál.. Spousta lidí (nejen na dieselpower ale i po evropě) používaj na tomhle motoru mechanicky ovládaný čerpadlo místo elektriky. Já jsem se ale rozhodl že bych chtěl jít tak trochu proti proudu a zkusit to s elektrikou Takže jsem študoval a neco jsem i vyštudoval, zatim ne dost abych pochopil komplexni funkci jednotky ale k tomu se snad časem taky doberu.. Ted jsem na bodu kdy jsem si vyhledal v dumpu mapy a křivky + jejich popisky (snad vetsinu z nich, je to docela 'hloupej' system a pamet ma 32kb, takze jich v prvnim chipu moc neni), nektery vim co znamenaj u nekterejch to vim castecne u nekterejch vubec.. Ze chapu teorii motoru, jeho funkci, i co se deje v nem i mimo něj, a jak funguje einspritzpumpe, turbína atd. snad zminovat nemusím. to je asi základ nž se člověk dostane k elektronickému řízení...
Ted k tomu na co se chci zeptat...
1)Smoke mapa - u novejsich systemu jsou osy RPMxMAF. Tehle system ma snimac tlaku a teploty. A ted mi jde o to jestli na druhe ose misto MAF bude tlak a rozdil teploty bude korigovan nejakou dodatecnou korekci, nebo bude nekde mapička předvypočítávající z teploty a tlaku hustotu vzduchu která je pak dosazena do osy? Byla by tu jeste moznost že to počítá teplota x tlak x otáčky ( tak by byl vypočtenej průtok, tedy MAF) ale to se mi zdá krkolomný, když jsou otáčky dané druhou osou...
2) Jelikož MAP má lineární průběh napětí, lze předlokládat že na něj nebude v jednotce převodní křivka, nebo se mýlím? Co se týče snímače teploty ten bude nejspíš odporovej tudíž odpor s klesající teplotou exponenciálně roste, jak je to s napětím?
3) oběvil jsem zajímavou věc. Mezi verzemi motoru td a tds (85 a 105kW) je rozdíl ve Drivers wishi. Co jsem zatím tak viděl, tak novější systémy maj max hodnotu v DW doraz ( 255 nebo kolik je to, ted opravdu nevím, o novejsi systemy jsem se nezajimal) ale u techhle systemu to neni doraz ani u jednoho a td má i nižší max hodnotu na DW. Je možný že je ta slabší verze osekaná už na pedálu? na torgue limiteru je totiž o dost.. a smoke map ma dokonce kratsi jednu osu (kdyby vás to zajímalo a chcěli by jste to omrknout tak sem ty softy nahraju)
4) Ještě co se týče toho snímání tlaku... když to při překročení 1,5 baru sebere naftu -> hodí nouzák lze zrejmě předpokládat že to má SVBL že ano?
5) O co mi jde, samozrejmě že o přidání nafty. Je potřeba u takhle primitivního systému mít v malíčku opravdu komplexně jeho fuknci, nebo už se nechá tvořit s tím co mám (Drivers wish bez hodnoty na max, torgue limiter, smoke mapa, ... s pump voltage mapou se předpokládám nehýbe...)
aby to dalo nějáký rozumný výsledky ?
6) JE tu nekde téma s tím, že nekdo zkoušel do téhle jednotky dát paměť 27c256 místo 87c257. k tomu mu nekod poslal schema kde je spřažená 27c256 s latchem, že by se to mělo chovat jako 87c257. zkoušel to už nekdo?
Děkuji za případné reakce, snad se tady ještě nekdo o tyhle dědečky zajímá
Taky doufám že moje dotazy jsou dosatečně věcné a je vidět že mi jde o konkretni problematiku o kterou už se delší dobu zajímám a snad nepůsobím jako nějákej Pepa ( viz první odstavec ) co to chce mít f čypu protože Jojza ze Lhoty má voktáfku f tédéíčku (červený íčko) f čipu a na rovince u prasečáku mě natře, nebo nějákej vychcánek co si myslí že mu tu spadnou pečený holubi přímu do huby a vyrejžuje na tom těžký prachy...
P.S. DIGI a exotusi, budte na me hodni
|
Naposledy upravil picimuri dne so září 07, 2013 15:57 pm, celkově upraveno 4 krát.
|
|
Návrat nahoru |
|
DIGI-DELETED |
Zaslal: so leden 05, 2013 9:19 am |
|
|
Založen: 21.2.2010
Příspěvky: 3193
|
já už se s ťym žyvym několyk let , a pořád mam hlad ....
přemýšlel jsem že bich se žyvyl pjestováným česneku , páč se prodává za 200 korun kylo a bábi ty ruce utrhnou...
a nemusíš nyc řešyt , akorát abi ty to burani od vedle ze vsy nečoorly ...
žádní kontrolky , žádní nouzáki, žádní pytomý zákyznýcy co votravujou , zrovna včera mi volal jeden pytomec co má " autoservys a dyjagnostiku " že auto kde jsem měnil loni v únoru relé čerpadla " už zase nejede" ....
po 11 měsýcých už to kurva zase nejede...
zlatej česnek....
|
_________________ BALLOONFLIGHT.COM
|
|
Návrat nahoru |
|
kari |
Zaslal: so leden 05, 2013 9:44 am |
|
|
Založen: 14.10.2010
Příspěvky: 1201
Bydliště: na okraji Dřínovské jámy
|
DIGI-DELETED napsal: já už se s ťym žyvym několyk let , a pořád mam hlad ....
přemýšlel jsem že bich se žyvyl pjestováným česneku , páč se prodává za 200 korun kylo a bábi ty ruce utrhnou...
a nemusíš nyc řešyt , akorát abi ty to burani od vedle ze vsy nečoorly ...
žádní kontrolky , žádní nouzáki, žádní pytomý zákyznýcy co votravujou , zrovna včera mi volal jeden pytomec co má " autoservys a dyjagnostiku " že auto kde jsem měnil loni v únoru relé čerpadla " už zase nejede" ....
po 11 měsýcých už to kurva zase nejede...
zlatej česnek.... 
... to není nic, taky moch zavolat, že mu vod tý doby do káry teče přednim voknem
|
|
|
Návrat nahoru |
|
lech |
Zaslal: so leden 05, 2013 10:52 am |
|
|
Založen: 12.7.2007
Příspěvky: 698
|
jsou lidi, že se jim nezavděčíš .čím má vic peněz tím větši zmrd
|
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: so leden 05, 2013 17:38 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
1: jsi optimista ladit tento motor neb ta hlava a dvouhmota to nezvladne
2: použít soft tds ne td ten je stažený
3:ty 4 mapy navýšíš nebo si necháš upravit
4 tázka co zvládnou vstřiky (ty se dají koupit větší)
5:otazka co zvládne čerpadlo
6:za předpokladu že ta turbina co jsi tam vrazil je vhodná
Trocha pravěk ale proč ne taky jsem si upravoval M635csi což není žádnej mladík přeji pevný nervy než zjistíš že za 120tis koupiš 330D+5tis chip 220HP 500nm až se na tyto hodnoty dostaneš s tím tds dej vědět kolik to stálo
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
picimuri |
Zaslal: so leden 05, 2013 18:27 pm |
|
|
Založen: 21.11.2012
Příspěvky: 5
|
Děkuji za první smysluplnou reakci
Sem si vědom toho že z tohodle motoru nikdy nic velkýho nebude a nemá smysl si do toho vylejt bankovní konto. Na to by byly lukrativnější alternativy, jako zmíněná 330d.. Ale přece jsem to chtěl zkusit,trochu si s tou elektrikou pohrát, jestli přijdu na to, co a jak... Kdybych to chtěl mít bez starostí a hned tak už by byla v autě mechanika A třeba to tak i nakonec dopadne...
Auto jede prozatím asi takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=gh6dy-K2axw
Otáčkoměr ukazuje dojnásobek protože jsou to DDE2.1 budíky na DDE2 elektrice...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: so leden 05, 2013 23:59 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
mechanické čerpadlo není duvod tam davat to dělaji jen ti co se neumí poradit s elektronikou mapy nejsou problem upravit je jich tam pomalu
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
picimuri |
Zaslal: pá listopad 21, 2014 1:01 am |
|
|
Založen: 21.11.2012
Příspěvky: 5
|
Vytáhnu tohle prastaré vlákno z prachu jen abych ho uzavřel.
Výsledek mého výzkumu:
0-400m 13.86s
Celková cena úprav včetně nákupu turba a jeho naroubování, 12mm hlavy, úpravy jednohmoty, přeobložení spojky a dalších věcí které byly potřeba k fungování auta: Něco mezi 11 a 12 tisíci. (dávám vědet kolik to stálo)
Čověk by neřekl co ten starej těžkej krám dokáže.
V léte odježděno přibližně 10 hodin ostrého provozu a zatím to drží pohromadě
Na moje měřítko hodně muziky za málo peněz, i když jen na krátkej čas.
Mějte se hezky
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Hardcoreman |
Zaslal: st květen 13, 2015 14:40 pm |
|
|
Založen: 24.12.2008
Příspěvky: 9
Bydliště: prievidza / lindau bodensee
|
no na msa11 v A6 AEL to ide. prepne sa 2x switch lenze tu to neni ziadne 0-1 ako v 16bitovych rj, zmenia sa 2 mapy a je to podla map. osobne som to disasembloval v IDApro. aj na msa12 to skusal jeden pan zo slovenska, v asembleri to vypadalo velmi podobne ako 11ka...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Hardcoreman |
Zaslal: st květen 13, 2015 15:41 pm |
|
|
Založen: 24.12.2008
Příspěvky: 9
Bydliště: prievidza / lindau bodensee
|
a map aj maf maju liearizacnu mapu v audinovej msa11.
je to urobene tak ze signal z mapu ide do adc prevodnika tam vznikne 0-255 hodnota ta ide do lin mapy vznikne hodnota map ktora sa pouziva v celej rj. no a potom to ide do mapy kde na druhej osi je IAT za IC, z toho vznikne nejakahodnota ktora uz ide na jednu os smoke limiteru. tieto posledne dve mapy su zdielane s maf limiterom. iba sa prepina vstup do tej kde ide iat.
pri maf signale je ziskanie maf mg/str trochu zlozitejsie samozrejme. zaujimave ze maf ide do procesora kde je turbo a predvstrek a potom cez seriovu linku do toho kde je mapa cerpadla. pri map je to opacne zlozite jak zabia suloz
toto je rovnake v msa6,11,12. vsetky som skontroloval asi pred mesiacom maju rovnaky algoritmus smoke limiteru.
snad sa to bude niekomu hodit.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
toefuk |
Zaslal: čt květen 14, 2015 19:32 pm |
|
|
Založen: 26.5.2014
Příspěvky: 48
|
skusal-neskusal, nebol-nieje cas
Soft je upraveny a nachystany , uz sa k tomu len dokopat.
Uzivatelovi hardcoreman patri vdaka za zdielanie svojich poznatkov o MSA11 na jednom medzinarodnom fore!
Vdaka Bohu, ze existuju este ludia co chapu vyznamu slova:,,fórum".
|
_________________ Komu chyba O2H nech nelezie do lesa...
|
|
Návrat nahoru |
|
exotus |
Zaslal: čt květen 14, 2015 22:41 pm |
|
|
Založen: 21.3.2008
Příspěvky: 1996
Bydliště: Câinenii Mari Făgăraș România
|
Chlapci,plete si pojem či název komunikace na zdejším webu s Jeruzalemskou zdi,uživatel je buď ochoten to info dat nebo nikoli jelikož se dnes reje v autech kdejakej ITák aniž by cokoliv věděl o funkčnosti dvoutaktního dieslu destičky olej a spojky se měněj buď před panelakem nebo na pumpě a klient dojede do servisu až po zásahu takovedleho autokurvisu no to se pak nedivte že informace je dost cennena a jen tak se nepouští,kreténa s lapťopem a kusem drátu co jde vrazit do obd potkavam x krát za den bohužel či bohu dík to je jedine co má ale soused říkal že je dobrej " páč umí bodnout i i novýho mergla"nicméně tím to končí...
|
_________________ NEGATIVETUNING-ZADARMO
Zázraky na počkání a nemožné do druhého dne!
Hardware je to, do čeho můžeš kopnout, když nefunguje software.
Prace s lidma je mnohem horší nežli s dobytkem,prostě jinej HW viz věta výš...
|
|
Návrat nahoru |
|
|