Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Chiptuning 101  »  voltaz cerpadla rotacka
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další

voltaz cerpadla rotacka

Autor Zpráva
oldschool_dave
Zaslal: čt březen 24, 2011 11:14 am Citovat
Založen: 11.5.2010 Příspěvky: 83
ahoj prosim o radu zajima ve k cemu je dobra upravena voltaz cerpadla? kdyz se upravy voltaz cerpadlo pracuje s vetsim tlakem nafty? nebo jaka je podstata upravy cerpadla? diky
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 11:44 am Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
oldschool_dave napsal:
ahoj prosim o radu zajima ve k cemu je dobra upravena voltaz cerpadla? kdyz se upravy voltaz cerpadlo pracuje s vetsim tlakem nafty? nebo jaka je podstata upravy cerpadla? diky


"voltáž" pro čerpadlo natáčí prstencem - ovlivňuje zdvih pístků v čerpadle. něco jako, jestli natáhneš inijekční sříkačku do čtvrtky, do půlky nebo naplno.
a teď čerpadlo se točí, takže doba působení síly na pístky je v nějakých daných otáčkách stejná, čili jakoby jsi mohl tlačit na tu pomyslnou inj. stříkačku nějakou časově omezenou, ale pořád stejnou dobu.
na konci systému je vstřik, čím menší průtočný průřez děr (velikost vstřiku), tím méně paliva vystříkne ze vstřikovače v porovnání s větším, při stejném zdvihu pístků - stejné "voltáži pro čerpadlo.

zjednodušením vyplývá, že mapa napětí pro čerpadlo koresponduje s velikostí vstřiků.
z toho plyne, že pokud se nezmění vstřiky, je nesmysl nějak měnit tuhle mapu.
pokud se tahle mapa změní směrem do plusu, ale vsřiky zůstanou stejné, potom nesedí kalibrace mezi digtální kalkulovanou dávkou (to s čím počítá jednotka) a reálnou dávkou vstříknutou do válce.
čili např. jednotka bude mít za to, že vstřikuje např. 40mg, ale reálně do válce půjde např. 45mg.
ve výsledku motor bude mít palivo = sílu / výkon, ale vzhledem k tomu, že jednotka o tom neví, tak všechny ostatní veličiny, regulace a korekce nastavené v závislosti na množství paliva budou špatně, včetně spotřeby na palubním počítači, která bude zobrazená menší než reálná.

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 11:45 am Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
oldschool_dave napsal:
ahoj prosim o radu zajima ve k cemu je dobra upravena voltaz cerpadla? kdyz se upravy voltaz cerpadlo pracuje s vetsim tlakem nafty? nebo jaka je podstata upravy cerpadla? diky


tlak nafty ovlivňují u rotačních čerpadel jenom a pouze vstřiky (pružiny uvnitř vstřikovačů)

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
oldschool_dave
Zaslal: čt březen 24, 2011 14:50 pm Citovat
Založen: 11.5.2010 Příspěvky: 83
takze pokud se pouziji jine vstriky s vetsim prutokem musi se voltaz ubrat do minusu tedy?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 14:51 pm Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
ano

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
oldschool_dave
Zaslal: čt březen 24, 2011 14:53 pm Citovat
Založen: 11.5.2010 Příspěvky: 83
ok diky za radu..
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
seatpepa
Zaslal: čt březen 24, 2011 14:58 pm Citovat
Založen: 24.3.2011 Příspěvky: 1
je na to nejaky figl ? nebo muzu vzit mapu z ALH a ASV , porovnat rozdily map a vypocitat defakto mapy na jak velke trysky potrebuji ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 15:31 pm Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
výpočet je složitý, do hry vstupují faktory:
a) čím větší otáčky, tím menší čas na jednu otáčku, repsektive 1° na klice
b) když pístek v čerpadle začne tlačit, načítá se prodleva, než otevře menší pružinu ve vstřiku
c) potom následuje tzv. malý předvstřik
d) v momentě otevření vstřiku tlak klesne, tím rychleji, čím je průtok přes vstřik větší, další čas
e) tlak znovu roste, než se otevře větší pružina, další čas, po překonání pružiny nastává hlavní vstřik, kde opět rychlost poklesu tlaku závisí na velikosti vstřiku, do doby než ho pružina opět zavře, to máme další čas.

a těď je potřeba sečíst všechny tyhle časy, propočítat to časovou průtočností nafty, dále to propočítat změnou doby při různých otáčkách, a v podstatě podle cílové dávky paliva, se zpět dopočítat k napětí.
a k tomu ještě dopočítat korekci přes teplotu nafty (vstřikuje se objemový díl, hmotnost nafty se mění s teplotou paliva)

a k tomu ještě vzít potaz na nepřesnost skrze mechanickou vazbu v čerpadle.


ideální nástroj je kalibrátor (motor, čerpadlo, vstřikovací trubka, vstřik, odměrný válec, teploměr, váha, počítač). vezme se čerpadlo s určitou velikostí hlavy, a určitý vstřik. počítač nastaví konstatní otáčky, natočí dejme tomu tisíc otáček, palivo se zachytí v odměrném válci, zváží se, a k rúzným hmotnostem paliva se přiřadí různé napětí pro čerpadlo. vše se opakuje v rúzných otáčkách motoru. tím vznikne 3D mapa, kterou je možno nalézt v jednotce.

pokud není kalibrátor, tak nejdostupnější metoda je brzda a testovací soboury, kde se zafixuje vstřikovací dávka po určitých krocích, toto se s nějakými referenčními vstřiky odbrzdí. poté se namontují jiné vstřiky a užije se hrubě přednastavené vypočítané kalibrační mapy pro čerpadlo. opět se zafixuje vstřikovací dávka na určitou hodnotu v krocích, a každý jeden se odbrzdí, a jemně se dolaďují body v mapě tak, aby pro danou dávku paliva seděl výsledek naměřený na brzdě s výsledkem naměřeným před tím s referenčními vstřiky. potom se dopočítají mapy předvstřiku podle délky otevření vstřiku, tak aby konec vstřiku byl tam kde být má. a dále se zkoriguje mapa pro teplotní korekci dávky.

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
oldschool_dave
Zaslal: čt březen 24, 2011 16:00 pm Citovat
Založen: 11.5.2010 Příspěvky: 83
takze pri pouziti S764 na 81Kw musi jit voltaz do minusu?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Libang
Zaslal: čt březen 24, 2011 16:05 pm Citovat
Založen: 25.11.2010 Příspěvky: 163 Bydliště: Velké Meziříčí
tak pokud to takhle delate tak bych rekl ze jste snad jediny u nas kdo to takhle dela , pochybuji ze firmy co se u nas zabivaji chiptuningem naftovych motoru takto vypocitavaji mapy na kazde dane konfiguraci , na to miso byt jeste nejaky lehci vypocet Smile

opravdu by to neslo takhle ? kdyz bych vzal v potaz ze bych mel dejme tomu trysky 764 ktere maji velikost otvoru 0.216mm a vstrikovace by byly nastavene na stejny tlak jako seriove treba 0.184mm z ALH , vzal jeste k tomu mapu z ASV vypocital rozdily a udelal uplne novou mapu pro 0.216mm ?



Bez názvu.jpg
 Komentář:
 Velikost:  119.85 kB
 Zobrazeno:  39098 krát

Bez názvu.jpg


Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 16:11 pm Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
nekalibroval jsem S764, ale pokud májí průměr děr větší než 0.205mm, tak ano dolu.

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 16:25 pm Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
Libang napsal:
tak pokud to takhle delate tak bych rekl ze jste snad jediny u nas kdo to takhle dela , pochybuji ze firmy co se u nas zabivaji chiptuningem naftovych motoru takto vypocitavaji mapy na kazde dane konfiguraci , na to miso byt jeste nejaky lehci vypocet Smile

opravdu by to neslo takhle ? kdyz bych vzal v potaz ze bych mel dejme tomu trysky 764 ktere maji velikost otvoru 0.216mm a vstrikovace by byly nastavene na stejny tlak jako seriove treba 0.184mm z ALH , vzal jeste k tomu mapu z ASV vypocital rozdily a udelal uplne novou mapu pro 0.216mm ?


Ano, dělám to tak, chci mít jistotu, že když napíšu do jednotky 40mg, tak do válce půjde 40mg, a všechno co s tím souvisí, co vypočítám a nastavím bude fungovat tak jak má.
Nedovedu si představit, namontovat vstřiky, a pak to nějak v jednotce doplácat, aby brzda ukázala něco, k tomu doplácat volnoběh a startování, a ve výsledku bude jednotka ukazovat 35mg ve 4000 1/min a na brzdě bude 200HP. Nedovedu si představit k tomu nakalibrovat vzduch, turbo, předvstřik, všechny korekce atd. Věřím, že to tak někdo dělá, ale mně se to to nelíbí.
Obecně vůbec nechápu, jak může někdo vyrábět a prodávat vstřiky bez kalibrace. Takový produkt má v podstatě mizernou hodnotu, pro spotřebitele nepoužitelné, pro tunery otázka jak se s tím porve...

K tomu porovnání TDI 90 a TDI 110, tak jsem začínal taky. Nicméně tudy cesta nevede a od stolu větší vstřiky takto nenakalibruješ. Schválně si všimni, kde jsou rozdíly a jaké, a přemýšlej proč.

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 16:43 pm Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
já používám a mám udělanou kalibraci pro RACE520 5 děr pro VE čerpadla, a RACE783 pro PD motory.

tyhle dvoje vstřiky v podstatě mají smysl, pokud chce někdo dělat něco s motorem, v ostatních mezitypech smysl nevidím.
s dobře udělanou kalibrací fungunjí naprosto normáně i s malými dávkami paliva, včetně startu a spotřeby.
to říkám z důvodu, že jsem zaslechl hlasy, že tyto jsou extrémní, a instalace je kompromis za cenu špatných startů, nesmyslné okamžité spotřeby na volnoběh a vůbec celé spotřeby vykazované palubním pc, atd. takže prý pokud člověk nechce extrémní výkon, je lepší použít menší typy. není to pravda.

_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AEP
Zaslal: čt březen 24, 2011 16:48 pm Citovat
Založen: 29.10.2008 Příspěvky: 1235 Bydliště: doma , přechodné v dílně
MNBM napsal:
oldschool_dave napsal:
ahoj prosim o radu zajima ve k cemu je dobra upravena voltaz cerpadla? kdyz se upravy voltaz cerpadlo pracuje s vetsim tlakem nafty? nebo jaka je podstata upravy cerpadla? diky


"voltáž" pro čerpadlo natáčí prstencem - ovlivňuje zdvih pístků v čerpadle. něco jako, jestli natáhneš inijekční sříkačku do čtvrtky, do půlky nebo naplno.
a teď čerpadlo se točí, takže doba působení síly na pístky je v nějakých daných otáčkách stejná, čili jakoby jsi mohl tlačit na tu pomyslnou inj. stříkačku nějakou časově omezenou, ale pořád stejnou dobu.
na konci systému je vstřik, čím menší průtočný průřez děr (velikost vstřiku), tím méně paliva vystříkne ze vstřikovače v porovnání s větším, při stejném zdvihu pístků - stejné "voltáži pro čerpadlo.

zjednodušením vyplývá, že mapa napětí pro čerpadlo koresponduje s velikostí vstřiků.
z toho plyne, že pokud se nezmění vstřiky, je nesmysl nějak měnit tuhle mapu.
pokud se tahle mapa změní směrem do plusu, ale vsřiky zůstanou stejné, potom nesedí kalibrace mezi digtální kalkulovanou dávkou (to s čím počítá jednotka) a reálnou dávkou vstříknutou do válce.
čili např. jednotka bude mít za to, že vstřikuje např. 40mg, ale reálně do válce půjde např. 45mg.
ve výsledku motor bude mít palivo = sílu / výkon, ale vzhledem k tomu, že jednotka o tom neví, tak všechny ostatní veličiny, regulace a korekce nastavené v závislosti na množství paliva budou špatně, včetně spotřeby na palubním počítači, která bude zobrazená menší než reálná.
no ten popis funkce čerpadla není to ''pravé ořechové '' ale jako celek by to měl pochopit.

_________________
mám prd ! ale originál, žádná china !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MNBM
Zaslal: čt březen 24, 2011 17:29 pm Citovat
Založen: 2.1.2011 Příspěvky: 114
tohle je asi nejjednodušší vysvetlení co "voltáž" dělá s čerpadlem

obrázek A - hlava čerpadla - podle napětí se natáčí prstenec, končící vačkou, která
obrázek B - zapadá do otvoru a přenáší rotační pohyb na přímočarý.



B.jpg
 Komentář:
 Velikost:  167.52 kB
 Zobrazeno:  39038 krát

B.jpg



A.jpg
 Komentář:
 Velikost:  306.5 kB
 Zobrazeno:  39038 krát

A.jpg



_________________
v chiptuningu od 1995, brzda, diagnostika, analýzy, výpočty a konstrukce motorů, kalibrace pro ECU, výuka v oblasti HW, SW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 2    Jdi na stránku 1, 2  Další
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá květen 02, 2025 13:46 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.