Obsah fóra checksum.cz » Diesel » F.SMAX 1.8 TDCI 92 kW problem se startováním |
Strana 3 z 4 Jdi na stránku Předchozí 1, 2, 3, 4 Další |
|
Autor |
Zpráva |
Fofan |
Zaslal: po srpen 03, 2020 14:48 pm |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Tak vás zase zdravím, dostal jsem se k osciloskopu tak zkouším signál z té kliky, hodím sem foto jestli mi může někdo poradit co změřit popř. porovnat, děkuju.
|
Komentář: |
|
Velikost: |
6.29 MB |
Zobrazeno: |
1624 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
7.49 MB |
Zobrazeno: |
1623 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: po srpen 03, 2020 15:42 pm |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Tady mě to nastartovalo, první obrázek je při startu a druhý na volnoběh
|
Komentář: |
|
Velikost: |
6.67 MB |
Zobrazeno: |
1611 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
7.45 MB |
Zobrazeno: |
1687 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: po srpen 03, 2020 15:54 pm |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Ten signál z vačky je někde mimo, to asi není dobře což?????
|
|
|
Návrat nahoru |
|
exotus |
Zaslal: po srpen 03, 2020 19:25 pm |
|
|
Založen: 21.3.2008
Příspěvky: 1996
Bydliště: Câinenii Mari Făgăraș România
|
Spíš kliky, jen v době kdy to startuje je ok vč váčky pak to chytne a na zmrvenej signál kliky to jede a už nepotřebuje vacku, že čtyř screenu jsou 3 na hovno, proč máš kliku jak balíček spekacku, někde začni výměnou něčeho, nebo to tak kolísá startér baterka (to by možná hodilo špici vedle) nebo to je chycene na klice...
|
_________________ NEGATIVETUNING-ZADARMO
Zázraky na počkání a nemožné do druhého dne!
Hardware je to, do čeho můžeš kopnout, když nefunguje software.
Prace s lidma je mnohem horší nežli s dobytkem,prostě jinej HW viz věta výš...
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: po srpen 03, 2020 20:07 pm |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Byl sem rád že jsem zvládl chytit alespoň tohle, protože až už se člověk dostane k osciloskopu tak má k dispozici mizernej noťas kterej míst vždy po chvíli restartovat, byl to děs. Každopádně moc s tím ještě ani neumím tak sem to nedokázal kvalitně ani nastavit, je pravda že za klika je divná když na to teď koukám, ale setrvák i snímač je úplně novej. Já myslel že ten signál z vačky se má krýt se synchronizačním místem na klice, né vždy protože otáčky jsou jiné, ale jak poznám tu správnou synchronizaci? K tomu přidržení na klice, jde jen o studené starty, jinak auto náma problém, až chytne tak pak už startuje úplně krásně dokud ho zase nenechám chvíli vychladnout
|
|
|
Návrat nahoru |
|
exotus |
Zaslal: po srpen 03, 2020 20:40 pm |
|
|
Založen: 21.3.2008
Příspěvky: 1996
Bydliště: Câinenii Mari Făgăraș România
|
Vacka klika by se měli vždy kryt na stejném místě proto se to jmenuje synchronizace, nevím co a kdy meris a čím, je mi divný ten nafoukany klikovy signál a pokud jsem to pochopil tak následný výpadek váčky, já bych šel po selsku odpojím jedno a druhé a základ principu motoru mi napoví ????
|
_________________ NEGATIVETUNING-ZADARMO
Zázraky na počkání a nemožné do druhého dne!
Hardware je to, do čeho můžeš kopnout, když nefunguje software.
Prace s lidma je mnohem horší nežli s dobytkem,prostě jinej HW viz věta výš...
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: út srpen 04, 2020 7:06 am |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Měřím signály přímo na snímačích, klika je jasná je to indukční snímač na setrvačníku, na obrázcích je vidět dole označená zobrazená část. Má vačce je halův snímač, měřím přímo na něm od startu po volnoběh VOUT, ten výpadek je pravidelnej vždy v polovině mezi otáčkou setrvačníku, je to trochu taky vidět dole na vyznačených polích, osciloskop jsem použil VCMM Ford originál. Chtěl bych co nevidět objednat nějakou sadu od Hantek tak si s tím budu moct pak pohrát víc až budu mít vlastní, teď to bylo bohužel na rychlo takhle. Jinak signál z vačky to bere přímo z palce vačky, žádný výstupek nebo podobně, snímač je použit Hella. Nenašel sem jak by měl na tomto systému signál vypadat abych to mohl s čím porovnat, nedává mi smysl proč by to napětí na vačce spadlo takhle pravidelně. Díky
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: ne září 06, 2020 10:35 am |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Můžu ještě jednou pořídit někoho o kontrolu měření induktivního snímače kliky při startu? Už mám vlastní osciloskop tak se snažím si otevřít paměť a znovu se s ním učím. V grafu nahoře je mustr, můj signál není tak čistej, může to být problém?
|
Komentář: |
|
Velikost: |
6.33 MB |
Zobrazeno: |
1522 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: ne září 06, 2020 10:39 am |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Když startování podržím delší dobu tak se graf změní, je vidět pokles napětí na necelý 4V ve špici
|
Komentář: |
|
Velikost: |
6.36 MB |
Zobrazeno: |
1562 krát |

|
|
|
Návrat nahoru |
|
midnight_man |
Zaslal: ne září 06, 2020 16:00 pm |
|
|
Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 597
|
anydraj napsal: Vstriky se neotevrou, kdyz nema jednotka spravny signal
klika - vacka - tlak railu
Muzes mit vsechny jiny snimace odpojeny, ale
bez tehle to nejde.
To je zaklad, mozna me nekdo opravi 
presne tak, pokial nie je dosiahnutá min hodnota tlaku na raily a jednotka si nespraví synchro..tak kašle na vstreky. (výnimkou sú jednotky ktoré dokážu vrčať bez snímača vačky v safe mode) alebo také ktoré dokážu vrčať len na snímač vačky bez snimaca kluky...v safe mode!
|
|
|
Návrat nahoru |
|
midnight_man |
Zaslal: ne září 06, 2020 16:06 pm |
|
|
Založen: 22.3.2007
Příspěvky: 597
|
to mierne rušenie je vecou oscila, kabeláže v aute a pod....
nik tu z nas nevie ako ti to realne startuje..pokial mas pokles na baterke a ledva to točí..dakujem pekne.
Máš tlak na raily pri štarte? nikde som nenašiel odpoved...
vstrekovače zmerat napatovo/prudovo... či sa otvaraju alebo nie! Tam je pes zakopaný.
Ak sa otvaraju a auto neštartuje....budu ko?
ak sa neotvaraju hladaj dovod...
Zanes niekomu kto to zvlada..inak sa budes tocit v kruhu.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: ne září 06, 2020 19:59 pm |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
V kruhu se točím spíš na tomhle vlákně, psal sem ti tady už nejspíš všechno, všechno základní už je zkontrolováno, bylo to u hodně lidí a nikdo na to nepřišel tak to zkončilo u mě protože už sem dost problémů vyřešil, jen si tady nevím už taky rady a mám málo zkušeností s osciloskopem tak se ptám na tomhle fóru. Ano vstřikovače se opravdu neotvírají protože po dlouhém točení s motorem to ani lehce nezakouří, i tak bych je chtěl ale zkusit změřit jen bych poprosil o pomoc jak na to. Připomínám jen to důležitý, motor nakonec nastartuje a jede nádherně, po vypnutí nastartuje napoprvé vždy dokud ho nenechám chvíli vypnutý, měnil sem i jednotku! Veškeré snímače a setrvačník jsou nové, i rozvody, vstřikovače otestované a čerpadlo taky, nafta jde a tlak při startu je v pořádku, už sem to vše psal. Jak je možné že by byla špatná synchronizace jen chvíli? Signál z kliky mám, z vačky taky, tlak taky, diagnostika samozřejmě nic nepíše, potřebuju se odpíchnout s tím osciloskopem, podle mě je to jediná věc na které zobrazím chybu, jen vědět kam koukat a jak to má vypadat
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: ne září 06, 2020 20:52 pm |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Induktivní snímač resp. jeho výstupní napětí je závislé na otáčkách pokud se nemýlím, je tedy možné že problém je ve startéru? Nedokáže roztočit motor tak aby snímač vyslal správně silný signál jednotce? I když byl startér nedávno měněn, mám podezření že změnu startovacích otáček (je to vidět i v grafu u změny napětí na výstupu z CKP) způsobuje právě závada na startéru, protože pokles napětí jsem nezaznamenal ani na baterii ani přímo na startéru
|
|
|
Návrat nahoru |
|
zizuzidan |
Zaslal: po září 07, 2020 6:47 am |
|
|
Založen: 3.9.2008
Příspěvky: 189
|
A nebyl vyměněn za nákou druhovýrobovou náhradu,pak je možný ,že nevytvoří dostatečné otáčky.
Na Eskortech v dieselu,když měli víc najeto,byl podobný problém,v zimě je nešlo natočit,tak se tam dávaly startery z Mondea.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Fofan |
Zaslal: po září 07, 2020 8:24 am |
|
|
Založen: 7.8.2014
Příspěvky: 27
|
Je tam bosch, pak sem se kolegů a údajně po výměně žádná změna, bohužel to auto prošlo hodně rukama než se dostalo ke mně, tak se snažím co nejvíc informovat, mě ale přijde že se to zhoršuje, zkusím klidně natočit video až budu u auta. Mám právě podobný zkušenosti jako ty s těma startérama. Zkouším teď na rychlo někde sehnat proudový kleště který sem si k osciloskopu neobjednal a byla to nejspíš chyba, na servise je taky nemáme, napadlo mě totiž že zkusím kolik odebírá startér
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|