|
Obsah fóra checksum.cz » Benzín » kolísající volnoběh Felicie - simos |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
hasan |
Zaslal: pá únor 23, 2007 12:25 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 2
|
Máte někdo nějaké zajímavé řešení na tento problém - kolísání volnoběhu po vyčištění škrtící klapky?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Matrix |
Zaslal: pá únor 23, 2007 16:44 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 1
|
Nemělo by se tam provést i uvedení do základního nastavení ? Podívám se doma do DP a písnu
|
_________________ Škoda Octavia I, MR00, 1.9 TDI - 81 kW SLX, AHF, 02J, ABS/EDS, manuální klimatizace, tempomat, 225.000 km
|
|
Návrat nahoru |
|
vagus |
Zaslal: pá únor 23, 2007 21:05 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
|
Samotné provedení funkce základní nastavení škrtící klapky (kanál 098) nestačí. Řídící jednotka Siemens SIMOS 2P - např. 047906030M, 047906030N - má z výroby chybu v software. Kvůli tomu přizpůsobení nebo reset adaptačních hodnot v kanálu 0 nepřinese kýžený efekt.
Zjednodušeně řečeno: po vyčištění škrtící klapky se změní (zvětší) průtok vzduchu při stejné poloze klapky, jednotka je však dlouhodobým provozem se zanesenou klapkou adaptována na jinou výchozí polohu, a proto ten zvýšený, resp. rozkolpísaný volnoběh a špatné přechodové režimy. VAG tady díky konstrukční vadě řídící jednotky nepomůže a ani ve značkovém servisu si s tím moc nevědí rady, ledaže se chudák zákazník nechá přesvědčit, že to vyřeší nová řídící jednotka, a to skutečně zcela nová, neboť použitá bude pravděpodobně vykazovat stejný problém.
Existují sice různé lidové recepty, jako např. vymrazit jednotku na -30 st. a pak jí ještě obrostlou ledem rychle lupnout do auta, které stojí v přetopené garáži nebo najezdit na autě pár set kilometrů v nejrůznějších režimech a pokud možno při různých teplotách a "ono si to trochu sedne", ale z povahy věci se jedná o šarlatánství a neumím si představit, jak tohle solidní mechanik bude vysvětlovat zákazníkovi...
Řešení:
Jednotka ukládá svá provozní data do interní paměti eeprom. Ta má 256 bajtů a zaznamenává různé provozní stavy, zjištěné chyby, ale také průběžně upravuje uložená adaptační data, podle toho jak se na čidlech a jiných komponentech projevují různé vůle a nepřesnosti způsobené opotřebením a znečištěním. Tuto paměť eeprom je třeba přepsat daty, které odpovídají nové řídící jednotce. Poprvé s funkčním řešením přišel program VAGProg, později též jeho volně šířená verze VAGProgFree. Program ovšem běží pod OS Linux, nezvládá USB kabely, pouze COM a navíc neoplývá příliš velikým uživatelským komfortem. Nejzávažnější nedostatek VAGProgu je však to, že na některých počítačích z ne příliš jasných příčin prostě neběží a také to, že přepisuje paměť eeprom včetně seriového čísla jednotky, takže vyresetovaná jednotka změní rázem své číslo a stává se tak klonem jakési prapůvodní čerstvé jednotky, kterou měl kdysi zřejmě autor k dispozici.
Z tohoto důvodu jsme se s panem J.Svobodou (BJServis / Autocomsoft) a pány z www.motordiag.cz rozhodli vytvořit nový prográmek, který odstraní výše uvedené nedostatky VAGProg resp. VAGProg-Free a bude ZDARMA!
Podrobosti níže.
Vagus
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jak jsem již před časem avizoval, další ze série malých užitečných prográmků,
které tvoříme ve spolupráci s www.motordiag.cz a www.autocomsoft.cz byl uvolněn!
Motordiag Autocomsoft Simos Manager 1.03 Free
Hlavní funkce programu:
Program dokáže vyřešit známý problém vozidel Škoda Felicia s motorem 1.3 MPI 40/50kW se zvýšeným či nepravidelným volnoběhem, který nelze řešit standardní diagnostikou a projeví se např. po vyčištění nebo výměně škrtící klapky.
Díky přímému zásahu do do paměti EEPROM, dokáže tento program nastavit adaptační hodnoty řídící jednotky do stavu, který odpovídá nové jednotce. Tím se volnoběžné otáčky vrátí na původní požadovanou hodnotu. Vyhnete se tak velmi drahé výměně řídící jednotky, což je postup používaný běžně v servisech.
V programu je pro usnadnění používání integrován průvodce který provede uživatele vymazáním adaptačních hodnot, tak že to zvládne i méně zkušený mechanik.
Podporovaná vozidla
Tento program je učen pro vozidla Škoda Felicia 1,3 MPi s řídící jednotkou SIMOS 2P, u kterých se projevuje závada se zvýšeným volnoběhem.
Potřebné vybavení:
Běžný diagnostický kabel do USB nebo do seriového portu, tzn. Fast KKL USB nebo Fast K-COM KKL
http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty/detail.php?p=./10kabely/010
http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty/detail.php?p=./10kabely/020
(měly by fungovat i kabely jiných výrobců, ale to je už bez záruky)
Počítač PC s OS Windows 95,98,2000,XP
Program je šířen zdarma!
download:
http://www.motordiag.cz/motordiag/msm/
Věřím, že program bude užitečným doplňkem vybavení Vaší dílny a nahradí tak důstojně poněkud omšelý VAGProg Free.
Současně bych chtěl tímto poděkovat všem, kdo mi pomohli a podpořili mne při vývoji, zejména legendě české autodiagnostiky, panu J.Svobodovi a v neposlední řadě dvěma služebním Feliciím firmy ADART COMPUTERS s.r.o., jmenovitě "Zelenině" a "Červenině", které statečně přežily náročné testování programu a důkladné vyčištění zablemcaných škrtících klapek, včetně známého problému s volnoběhem.
K tomu nemohu nevzpomenout ještě jednu neznámou hrdinnou Felicii, jenž neváhala položit život na to, abych mohl mít doma v pracovně na stole k experimentům řídící jednotku Siemens. Zvláštní dík pak patří ještě nejmenované kuně, která zavřela svá malá očka naposledy v kabině právě této Felicie a tím jí následně proměnila v zásobárnu náhradních dílů (crazy)
Vagus
|
|
|
Návrat nahoru |
|
chiptuning |
Zaslal: so únor 24, 2007 10:11 am |
|
|
Založen: 24.2.2007
Příspěvky: 761
Bydliště: plzen
|
nebo pouzit supervag , ten ma komfortni funkci reset volnobehu take
|
|
|
Návrat nahoru |
|
vagus |
Zaslal: so únor 24, 2007 10:55 am |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
|
chiptuning napsal: nebo pouzit supervag , ten ma komfortni funkci reset volnobehu take 
Supervag je fajn, ale je tam poněkud nepoměr v ceně. MSM je zadarmo a Supervag je dle mého názoru zbytečně drahý.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
marth |
Zaslal: čt březen 01, 2007 11:05 am |
|
|
Založen: 25.2.2007
Příspěvky: 3
Bydliště: Brno
|
Jenže supervag není jenom jednoúčelný....jen ŠK Simos...hmmm
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Milinek |
Zaslal: st červen 27, 2007 13:07 pm |
|
|
Založen: 18.4.2007
Příspěvky: 141
Bydliště: Teplice
|
Nemá někdo náplň do té paměti 1.3 MPi s dobrými daty?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
giuseppe.rr |
Zaslal: st červen 18, 2008 22:45 pm |
|
|
Založen: 16.6.2008
Příspěvky: 5
Bydliště: United Kingdom
|
http://audiklub.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=45
navod na reset riadiacej jednotky bez prislusenstva ako vag a pod... nakolko pokial som sa dostal k mojmu autu tak viem ze v podstate princip je skoro rovnaky pre vsetky druhy riadiacich jednotiek...
pouziva sa po vymene cidiel ako snimac teploty ,lambda..po vycisteni skrtiacej klapky
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Sebastian |
Zaslal: po říjen 06, 2008 21:36 pm |
|
|
Založen: 6.10.2008
Příspěvky: 1
|
Tak jsem vyzkousel to resetovani jednotky a nic....Čistil jsem klapku, a po nastartovani se mi drzi otacky na 2000 ot/min, po tom co proslapnu plyn mi otacky kolisaji od 1500-2500 ot/min, takze to je docela hukot...nevim co stim, tak spoliham ze mi to vymazou v jednotce....ale tech penez za pripojeni je skoda
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Tolich |
Zaslal: so srpen 22, 2015 0:30 am |
|
|
Založen: 21.8.2015
Příspěvky: 2
|
Zdravím všechny čtenáře tohoto příspěvku.
Po několikadenním trápení, hledání, nadávání jsem u své Feliny ( r.v. 1997, 1.3 Mpi, 50 KW ) konečně odhall příčinu zvýšeného volnobehu. Tímto bych se se všemi kdo hledají řešení na tentýž problém, rád podělil o onu nazapomenutelnou zkušenost. Zvlášť pro laiky a jako já a jako možnost k ušetřeni financí za značkový servis, který si stejně nebude vědět rady, ale zadarmo ani kuře nehrabe
Vše začalo jen zvýšeným volnoběhem ( cca 1000 - 1300 rpm ). Diskusí, zabývajících se tímto problémem, najdete po internetu nespočet, ale tato mě dovedla k závěrečnému řešení. Abych vyloučil všechny jiné možné příčiny vzniku závady, provedl jsem s autem následující - Údržbu plynového bovdenu, opravu nedostatků výfukového potrubí, prověření kvality spojů palivového vedení, proletování pojistkové skříně a výměnu pojistek a nakonec jsem vyčistil škrtící klapku. Po vyčištění, už se motor choval tak, že volnoběh kolísal od asi 1300 do 2000 otáček. Diagnostikou po cca 100 km jízdy, obnově továrního nastavení a adaptačních hodnot nebyly ve VCDS žádné chyby. Následovaly chvíle beznaděje a pak jsem na základě zjištění typu ŘJ ( Siemens 047906032N) a s informací o údajné tovární chybě tohoto modelu jednotky, jsem nechal přepsat její data, daty z nové jednotky. Tímto veškeré kolísání volnoběhu zmizelo a motor šlape jak hodinky.
Dodatečně jsem zjistil, že se nejedná o chybu, ale o ochranu. Když se vyčistí nebo vymění škrtící klapka, která už byla někdy vyměněna nebo vyčištěná, dojde k výmazu dat ŘJ což způsobí naprosto nekontrolané řízení klapky a možná i dalších komponent ( čtení snimacu a čidel, lambda...)
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Tolich |
Zaslal: so srpen 22, 2015 20:00 pm |
|
|
Založen: 21.8.2015
Příspěvky: 2
|
Takze zavada je zpet a po dukladne kontrole jsem objevil prisavani falesneho vzduchu a to na vsrikovacích triskách. Zitra vymenim tesnici krouzky, vybrousim komory, ve finale maznu trochou silikonu a musí to být ok. Pokud ne, mam praskle saci potrubi, jina moznost neni..
|
|
|
Návrat nahoru |
|
JCarservis |
Zaslal: so srpen 22, 2015 20:55 pm |
|
|
Založen: 13.7.2015
Příspěvky: 34
|
ja ako laik na tvojom mieste by som to niekomu redsej zveril , usetril cas a mozno aj peniaze ako pises . ina moznost neni ... a mozno nejaka oxidacia v map by sa nasla tiez
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je so červen 07, 2025 20:35 pm
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžeš k příspěvkům připojovat soubory Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|
|