Obsah fóra checksum.cz » Komfortní systém » Nefunkční sterače na OCT II 2005 BKD |
Strana 1 z 1 |
|
Autor |
Zpráva |
Hobby |
Zaslal: so srpen 01, 2015 8:45 am |
|
|
Založen: 3.6.2007
Příspěvky: 14
|
Mám na dílně problém.Zákazník dovezl auto OCT II 2.0 BKD.Uvedl že po zapojení vozíku se mu rozjely přední stěrače a šly vypnout až po vytažení klíčku.Po znovuzapnutí klíčku už sterače nejdou spustit.Centrální jednotka píše kód chyby 2071 (Lokální datová sběrnice žádný signál/komunikace).LIN vedení proměřeno od stěrače,dešťového senzoru až po jednotku-bez chyb.Vyměněn motorek stěračů.Přes akční členy nejde stěrač spustit.Zítra mám dostat druhou jednotku centr.el.Ještě zkusím vyměnit ale potom už nevím.Nesetkal se už někdo s něčím podobným?Auto je z německa a zjišťuji,že se v tom nehrabu poprvé já.LIN vedení(fialový drát) už bylo napícháváno a měřeno někým přede mnou.
Dotaz o pomoc jsem uvedl i na dieselpower,zde je link na diskisi:
kód: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=1057326#1057326
|
|
|
Návrat nahoru |
|
amigo |
Zaslal: so srpen 01, 2015 8:49 am |
|
|
Založen: 19.6.2009
Příspěvky: 799
Bydliště: slovakia
|
Predna kapota spinač Ok?
|
_________________ Vcds,OP-com,,Autoscop 4.Bee prog.UPA prog,Nec prog,-705-711-908 prog.KTS560,Texa, Focom.Bosch esi2,Autotuner,PCM flash,ioterminal,,Bmw comander,weller atď.
|
|
Návrat nahoru |
|
Hobby |
Zaslal: so srpen 01, 2015 8:59 am |
|
|
Založen: 3.6.2007
Příspěvky: 14
|
Ano,kontrola přes KTS,Supervag i maxidot.Vyměněny stěrače,jednotka cent.el.Odpojeny konektory se sběrnicí LIN v cent.el patice F pin 3,na motorku stěračů a dešťovém senzoru.Proměřeny,vše OK.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
mirodj2 |
Zaslal: ne srpen 02, 2015 20:41 pm |
|
|
Založen: 8.6.2011
Příspěvky: 280
Bydliště: Michalovce
|
Predpokladam ze je na aute 13-polova zasuvka, kedze je to dovoz nemecko.
V tej zasuvke zvyknu zhnit kable, idu az do skratu ked kvalitne prehniju, mas tam aj stabilnych 12V aj od spinacky 12V, pre pripadnu potrebu tahat karavan...
Kukni tam ci to nemas prehnite... Inac to spatne posle 12V do BCM.
Osobne som menil uz asi 4 komplet motory pred.stieracov Okt2/Passat 3C, bola vadna elektronika v motore, ktora sa neda samostatne zohnat. Len v 1pripade bol preruseny LIN vodic.
Potom sa zakaznici velmi radi sprtaju v poistkach, v E-boxe ich lahko pomiesaju a zalozia do nespravnej polohy, tak kukni poistky v E-boxe, mal som aj toto uz doma.
Inac vlastne aj zmeraj stabilnych 12V a kostru na konektore stieraca.
V meranych hodnotach elektroniky volantu (16) vidno polohu packy stieraca? Cize 4polohy+citlivost snimaca dazda (cyklovac) ?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Hobby |
Zaslal: po srpen 03, 2015 7:18 am |
|
|
Založen: 3.6.2007
Příspěvky: 14
|
V ř.j. pod volantem mám odezvu od páček.Ř.j. tažného jsem pro jistotu odpojil úplně.Fialový drát kontrolován 3x,vyměněn motor stěračů i centr.ř.jednotka.V celém autě zůstává jen ta chyba "Sběrnice LIN bez odezvy".
Ta sběrnice je tam pouze na stěrače,alarm a propojení ovládacích tlačítek volantu s podvolantovou jednotkou.
Auto má xenony ale originál.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Okura |
Zaslal: po srpen 03, 2015 7:40 am |
|
|
Založen: 4.10.2008
Příspěvky: 2180
Bydliště: Ostrava
|
|
Návrat nahoru |
|
DIGI-DELETED |
Zaslal: po srpen 03, 2015 12:18 pm |
|
|
Založen: 21.2.2010
Příspěvky: 3193
|
myslíš hobbyscop pro takoví to domácí kutění ?
|
_________________ BALLOONFLIGHT.COM
|
|
Návrat nahoru |
|
Hobby |
Zaslal: po srpen 03, 2015 14:02 pm |
|
|
Založen: 3.6.2007
Příspěvky: 14
|
No oscil vytahuji jen když není zbytí.Právě kvůli CAN a podobně jsem musel vyměnit KTS 520 za KTS 570 která má 2x100Mhz oscil.I když na té LIN je podle dokumentace jen max 20Mhz.Vzhledem k tomu i když tam nic neobjevím,nevím co ještě vyměnit kromě kabeláže.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Okura |
Zaslal: po srpen 03, 2015 15:17 pm |
|
|
Založen: 4.10.2008
Příspěvky: 2180
Bydliště: Ostrava
|
nejde ani tak o data (tam si skop stejně nepomuže), ale spíše o napětové urovně log0 a log1
0-1V a pak 8-14V , nebo je něčím srážena.
vyměn dešták a zkus
|
_________________ Immo emu, http://eshop.autoelectronic.cz/ new - Alfa/Fiat immo emu
|
|
Návrat nahoru |
|
John |
Zaslal: po srpen 03, 2015 18:14 pm |
|
|
Založen: 18.4.2008
Příspěvky: 1104
Bydliště: Severní čechy
|
další možnost po dešťáku : jestli to má originál alarm, tak zkus odpojit sirénu
J.
|
_________________ proč nemá den alespoň 48 hodin ? Asi se odstěhuji na Merkur ...
|
|
Návrat nahoru |
|
DIGI-DELETED |
Zaslal: po srpen 03, 2015 20:28 pm |
|
|
Založen: 21.2.2010
Příspěvky: 3193
|
Hobby napsal: No oscil vytahuji jen když není zbytí.Právě kvůli CAN a podobně jsem musel vyměnit KTS 520 za KTS 570 která má 2x100Mhz oscil.I když na té LIN je podle dokumentace jen max 20Mhz.Vzhledem k tomu i když tam nic neobjevím,nevím co ještě vyměnit kromě kabeláže.
tak odpojuj věci a pozoruj sgnal na linu ne ?
|
_________________ BALLOONFLIGHT.COM
|
|
Návrat nahoru |
|
Hobby |
Zaslal: pá srpen 21, 2015 10:34 am |
|
|
Založen: 3.6.2007
Příspěvky: 14
|
Takže vyřešeno.Opět se mně potvrdilo,že nemám věřit majitelům ani dobrý den.Musel jsem vytáhnout oscil a velmi mně pomohla absolventská práce pana Krojidla kterou najdete zde:
http://www.spsdmasna.cz/dokumenty/ap-diagnostika-silnicnich-vozidel.pdf
Sběrnice LIN byla hluchá,bez odezvy.Vodiče průchodné,žádný skrat na + nebo -.Teprve až jsem rozpáral svazek od komfortní jednotky k snímači deště a osvětlení zrcátka jsem našel lehký zásek do svazku zhruba 50 cm od zrcátka kde byl fialový vodič zkratlý o jiný.Nepátral už jsem o jaký,ale nebyl to + ani -.Majitel posléze potvrdil že nechal měnit čelní sklo a je možné že stěrač nešel od té doby.Bohužel celý měsíc nepršelo tak ho to nenapadlo zkoušet.Záhadou zůstává proč se stěrače rozběhly po zapojení vozíku.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|