Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diagnostika - obecně  »  Fabia 1,4mpi zavada na Can
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 3 z 3    Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3

Fabia 1,4mpi zavada na Can

Autor Zpráva
martin
Zaslal: st červenec 16, 2014 16:35 pm Citovat
Založen: 22.5.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: kdesi v horách
Thomasing napsal:
dobře, díky za vyčerpávající odpověď. Tak v tom případě, proč nějaká zapalovací cívka u motoru způsobuje výpadky komunikace, viz. první příspěvek v tomhle threadu jednotek na CAN busu, když to nezpůsobuje rušení?

Mohl by mi to někdo trochu osvětlit?


jsem ti to psal to nečteš nebo co ? pruraz VN do napájení rovná se VN špička třeba 600V s proudem 0,000000nic a časem trvání 0,0000nic na což zdroj pro procesor reaguje odstavením napájení = žádná komunikace na CAN a do tý lišty na tej fobii ti leze co? +12 , kostra, a dvě ovládací napětí z ecu protože co? protože civky jedou v páru tzn. že dva válce pálej současně jeden v kompresi druhej do vejfuku a pokud je na těch civkách pruraz tak to poznáš lehce ztačí je vyndat položit na stul nastrkat svíčky ukostřit je a generátorem funkcí do ovládaní pustit střídu třeba 50/50 ale spíš 10/90 kvuli ohraně před přesycením vzít osciloskop a mrknout se na přeskok a na náběh primáru a hned víš jestli to je v tomhle modulu ale moje dobrá rada je na tohle všechno se vyser a odpoj servo a zkus jestli to bude padat ta komunikace pokud nebude padat tak naloguj servo co se tam děje hlavně jeho proudovej odběr žere to jak kráva a ta baterka do digitálek co se do fobii dává to v kombinaci se špatným altíkem prostě na sekundu nedá a restart systemu je na světě kamo je vidět že o elektronice víš tak malo že to stačí tak na výměnu evidentně shořelé součástky bez objevení příčiny

_________________
jak spálit co nejvíc benzínu v co nejkratším čase
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: čt červenec 17, 2014 19:50 pm Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
Jo, už ti rozumím. No, abych ti popravdě řekl, je to jenom tvoje hypotéza s tím VN průrazem a odstavením procesoru? Upřímně řečeno, nějaký zkušenosti s procesory mám a aspoň na základě svých zkušeností si neumím představit, že nějaký procesor "přežije" takovou VN špičku... i když je extrémně krátká.

Pokud ale je tohle tvoje tvrzení podloženo praxí, že jsi to už jednou či několikrát tyto VN špičky v napájení naměřil osciloskopem, tak pak ok... budu tomu věřit, že to ochrana procesoru odstavuje a on sám to je schopen přežít, resp. že blokovací kondenzátory atd. si s tím dokážou poradit a procesor to neodpráskne.

Faktem je jedna věc, že ta Fabie měla skoro mrtvou baterku (5 let stará, původní 44 Ah), takže při hrátkách s diagnostikou sem ji okamžitě vybil. Když sem ji dal na nabíječku, tak ta ji nabíjela cca 3 hodiny proudem 4A a pak hotovo, odpojeno. Tudíž baterka se nabila ani ne na 35% své kapacity. Z toho sem usoudil, že je baterka těsně před smrtí. Nabíječku co používám, je docela inteligentní, protože s ní nabíjím i články do modelů letadel, takže mi ukáže i kolik Ah se do baterky teoreticky vlezlo.

Baterku sem vyměnil za novou 52 Ah a od té doby auto jezdí normálně. Už má najeto cca 500km a vše funguje jak má. Jestli to je zrovna náhoda či to bylo baterkou zatím nevím (ukáže čas)

.... ale zvláštní je jedna věc, že po smazání chyb v jednotkách sem s autem ujel cca 2km, a to ještě se starou baterkou. Ty 2km vše fungovalo jak mělo a komunikace vypadla při jízdě až po těch 2km, tzn. je pořád možný, že tohle způsobilo např. padnutí napětí na baterce? Kdyby se to stalo při startování, tak to pochopím, ale při jízdě? Když běží alternátor? Pokud padne napájení na baterce samotné, tak sám alternátor přestane dobíjet?


Moc sem nevěřil tomu, že to všechno způsobila baterka, a tak druhý co sem udělal než sem napsal semka na fórum bylo, že sem odpojil servo, chvílu jezdil bez serva a všechno se zdálo v pohodě. Servo sem zapojil po cca 50km a opět to bylo v pohodě. Taťka najel dalších 300km a opět všechno v pohodě. Takže uvidíme...


JINAK MOC DĚKUJI ZA PODNĚTNOU DISKUZI!!!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Elektrik
Zaslal: čt červenec 17, 2014 20:12 pm Citovat
Založen: 30.10.2008 Příspěvky: 82
Ano procesor VN kratkodobou spicku prezije. Nebyl by to nejak zvlastni a hlavne ojedinely jev... A ano, kdyz je baterka KO (napr ve zkratu) tak altik dela co muze, ale nemuze pokryt vsechno. Staci kdyz budou rozpadly desky a chvilema je ve zkratu a chvilema zas ne. Prave pri jizde, kdyz v ni probiha docela dost zbesilej chemickej proces, tak muze klidne zkratovat chvilkama system. Neboli nastane ubytek napeti. Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martin
Zaslal: čt červenec 17, 2014 20:54 pm Citovat
Založen: 22.5.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: kdesi v horách
takže zavada je na světě baterka a oježděný uhliky v altiku a to s tim procesorem vzhledem k tomu co občas dělám za ruzne pokusy tak tě mužu ubezpečit že to tak je ta napětová špička to spolehlivě odstaví bud z duvodu že se v ram rozsypou data a nebo že to zdroj považuje za reset takže tomu věř někdy je dobrý si udělat záznam osciloskopem co se děje na napájení třeba tak z pul hodiny provozu a až budeš ten záznam prohližet tak se budeš sám sebe ptát jak je možný že to vubec funguje Wink Mr. Green

_________________
jak spálit co nejvíc benzínu v co nejkratším čase
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Thomasing
Zaslal: pá červenec 18, 2014 6:43 am Citovat
Založen: 19.2.2014 Příspěvky: 27
dobře, dobře kluci... budu Vám věřit Wink V tom případě závada pravděpodobně odhalena, a to že byla jenom KO baterka.

NAKONEC Ještě jednou díky za diskuzi, která někam skutečně vedla.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gambac
Zaslal: út prosinec 09, 2014 7:49 am Citovat
Založen: 5.12.2007 Příspěvky: 294
Zdravím.Taky mám něco k tomuto tématu.Už jsem opravoval 2 fabky s touto "záhadou".
U té první vadná indučka.U té druhé to byly povolené šrouby na konzoli co drží indučku a navíc povolené kloboučky na svíčkách.To mi dalo nejvíc hledání.Zřejmně někdo měnil svíčky.
Tak to jen tak na okraj,co vše ovlivňuje palubní síť.
Jo a ještě jsem si vzpomněl-když jsem poprvé hledal tuto závadu,tak jsem zjistil,že závada na budíkách zmizí po odpojení čidla tlaku oleje.Ukostřil jsem ho na držáku altíku a vše ok,ale jakmile jsem konektor zapojil na čidlo,tak to začalo zlobit.
Vypadá to,že napěťové špičky se do procesoru dostávají přez tento kablík.Snímač oleje je totiž hned pod tím držákem indučky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 3 z 3    Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je st červenec 30, 2025 19:30 pm
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžeš stahovat ani prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.