Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Diesel  »  EDC16
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

EDC16

Autor Zpráva
Harry
Zaslal: ne leden 13, 2008 21:19 pm Citovat
Založen: 3.3.2007 Příspěvky: 95 Bydliště: Středočeský kraj
Ahoj,dokáže někdo z tohohle dumpu dostat login,vysypala se v jednotce pamět,nahrál jsem tam od kamaráda jinou zálohu,ale nemáme pin,abych jí mohl přizpůsobit.Díky za info Harry



EDC16U16176_diesel_95320 ECU.rar
 Komentář:

stáhnout/zobrazit
 Soubor:  EDC16U16176_diesel_95320 ECU.rar
 Velikost:  798 Bajtů
 Staženo:  4158 krát

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mindo
Zaslal: ne leden 13, 2008 22:44 pm Citovat
Založen: 23.2.2007 Příspěvky: 29 Bydliště: Liptovský Hrádok
7383
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
mindo
Zaslal: ne leden 13, 2008 22:46 pm Citovat
Založen: 23.2.2007 Příspěvky: 29 Bydliště: Liptovský Hrádok
a este 0 pred to
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Harry
Zaslal: po leden 14, 2008 19:07 pm Citovat
Založen: 3.3.2007 Příspěvky: 95 Bydliště: Středočeský kraj
Díky všem,kod je asi správný,ale nechce mi ho to vzít,nevim proč,ještě jednou díky za pomoc
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOMI
Zaslal: po leden 14, 2008 19:17 pm Citovat
Založen: 24.2.2007 Příspěvky: 571
Skus prisposobit budiky k jednotke. Komunikuje?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Harry
Zaslal: po leden 14, 2008 21:37 pm Citovat
Založen: 3.3.2007 Příspěvky: 95 Bydliště: Středočeský kraj
Ví to o sobě,mám podezření,že jednotka je K.O.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ADX
Zaslal: po leden 14, 2008 21:58 pm Citovat
Založen: 18.3.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: KOSICE
Při výměně řídicí jednotky motoru nebo přístrojového panelu v automobilu s imobilizérem 4. generace je třeba provést Přizpůsobení s imobilizérem.

Imobilizér 4. generace je vždy dostupný pod adresou 25 Imobilizér, neplatí již pravidlo z vozů typu Škoda Octavia I / VW Golf IV / ..., kdy tyto funkce byly dostupné pod adresou 17 Přístrojový panel.



Poznámka:

Ve zde uvedených postupech se používá funkce Login nebo Oprávnění přístupu, podle toho, v jaké třídě auta pracujete (Nižší třída nebo Střední třída). Ve vozech nižší třídy (Škoda Fabia/Roomster, VW Polo/Lupo, SEAT Ibiza/Arosa) se používá funkce Login (F5).

Ve vozech střední a vyšší třídy se používá funkce Oprávnění přístupu (FCool.



Poznámka:

Vozy střední třídy (Volkswagen Passat, Audi A4 a výše) nemají imobilizér integrovaný v přístrojovém panelu, ale je fyzicky zvlášť.



Použijte následující postup:



Přizpůsobení při výměně řídicí jednotky motoru

· K provedení této funkce potřebujete znát dvě tajná čísla – tajné číslo automobilu, ze kterého je původní řídicí jednotka motoru a tajné číslo automobilu, do kterého řídicí jednotku dáváte.

· Navažte komunikaci s řídicí jednotkou motoru.

· Zvolte funkci Oprávnění přístupu (FCool nebo Login (F5) a zadejte tajné číslo automobilu, ze kterého je řídicí jednotka motoru.

· Nyní vyčkejte 5 minut. (Neukončujte komunikaci.)

· Poté zvolte funkci Přizpůsobení (F6), zvolte zobrazení kanálu 50. Pokud se zobrazuje chybové hlášení, pak vyčkejte, až se zobrazí hlášení PIN? Potom do řádku Nová hodnota zadejte tajné číslo auta, do kterého jednotku dáváte. Klikněte na tlačítko Testování nové hodnoty a vyčkejte na výzvu nahoře. Chvíli bude zobrazeno Čekejte, případně Nejsou splněny podmínky.

· Až se objeví kód podvozku automobilu, ve kterém pracujete, klikněte na uložení nové hodnoty.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ADX
Zaslal: po leden 14, 2008 22:02 pm Citovat
Založen: 18.3.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: KOSICE
Struktura zabezpečení

Systém se skládá z klíčku s el. transpondérem, řídicí jednotky imobilizéru (v panelu přístrojů) a motorové jednotky.



Zkratky

SKC secret key code, definující chování imobilizéru. Vozově specifický kód.

PSW
password, heslo (náhodný číselný kód) patřící motorové jednotce nebo immobiliseru (různá čísla PSW_immo a PSW_motor na voze i mezi vozy)


P-class
power class, blokační kód motorové jednotky, který má zamezit přizpůsobení jiné mot. jednotky, než byla původní.


MK
Marken Kode, kód značky vozu (Škoda, VW, Audi, Seat)


VIN
vehicle identification number, číslo karoserie TMB….


SKZ
identifikační výrobní číslo immobiliseru SKZ7Z….


Immo
imobilizér


MSG
řídicí jednotka motoru (Motorsteuergerät)


PIN
tajné číslo




KLÍČKY: obsahují elektronický transpondér, v kterém je uložen pevný a SKC kód immobilizéru. Na rozdíl od 3. generace obsahují klíčky již od výrobce kód MK, tj. pro Škoda nelze např. použít klíčky VW.

IMOBILIZÉR: obsahuje všechny kódy: SKC, PSW_immo, P-class, MK definující algoritmus komunikace s klíčem i s motorovou jednotkou.

MOTOR. JEDNOTKA: obsahuje rovněž kódy PSW_motor, P-class, MK, SKC pro komunikaci s imobilizérem. Ani motorovou jednotku nelze použít např. z VW vozu, neboť každá jednotka má v sobě MK vlastní značky vozu.



Diagnostika

Veškeré diagnostické operace s řídicí jednotkou imobilizéru se odehrávají po zadání adresy 25 Imobilizér (změna proti předchozí generaci kde se často používala adresa 17 Přístrojový panel).



Vzájemné přizpůsobení komponent zabezpečení

Nejprve je třeba přizpůsobí motorovou jednotku, která z imobilizéru převezme kódy SKC, PSW_immo

(za splněných předpokladů: např. souhlasí MK) a naopak imobilizéru předá kódy PSW_motor a P-class.

Nakonec je možno přizpůsobit klíčky (za splněných předpokladů: např. souhlasí MK), tj. klíčky převezmou

z imobilizéru SKC a imobilizér převezme pevný kód klíčků.



Rozdíly imobilizérů 3. a 4. generace

-
použití kódu značky (MK) zamezující používání různých dílů mezi Škoda, VW....


-
každý druh motorové jednotky má svůj kód zamezující tuningu (255 možných kategorií)


-
zakódovaná výměna dat mezi imobilizérem a motorovou jednotkou i při vzájemném přizpůsobování


-
čekací doba 5 minut při učení nových komponentů do systému


-
rozdílný kryptokódovací algoritmus pro klíček a motorovou jednotku




Servisní výměny dílů

1.1 výměna klíčů

nutné podmínky:

-
imobilizér a motorová jednotka jsou k sobě přizpůsobeny (tj. mají shodné VIN a SKZ)


-
imobilizér má status 3 nebo 6


-
klíčky jsou nové, nebo již někdy byly k tomuto immobiliseru naučeny (tj. v bloku měřených hodnot č. 2 jsou údaje

ne - ne - ne - 6 nebo

ano - ano - ne - 6 nebo

ano - ano - ano - 6


postup:

-
Použijte v SuperVAGu komfortní funkci přizpůsobení klíčů.




Poznámka

Stejně jako v minulých generacích, je třeba při přizpůsobování nového klíčku znovu naučit

všechny klíčky (všechny původně naučené klíčky jsou zapomenuty).



1.1.
výměna motorové jednotky


nutné podmínky:

-
imobilizér i klíčky jsou k sobě již naučeny

(tj. v bloku měř. hodnot č.2 je ano - ano - ano - 6)


-
imobilizér má status 6 (nebo status 2 či 5 pro nový imobilizér)


-
motorová jednotka je nová nebo použitá se známým tajným číslem


postup:

-
Navažte komunikaci s motorem.


-
Následující 2 kroky (přístupové uvolnění pomocí tajného čísla) se u nové motorové jednotky vynechají


-
Do funkce Oprávnění přístupu zadejte tajné číslo řídicí jednotky (její původní). Když se objeví hlášení „doba čekání ještě není ukončena“, je nutno čekat 10 minut, pak to zkuste znovu.


-
V přizpůsobení kanál 50, zadejte tajné číslo auta, do kterého motorovou jednotku vkládáte. Po testování nové hodnoty se objeví se VIN vozu, potvrďte uložením nové hodnoty.


Pozn. Pokud se při přizpůsobení objeví hláška „systém ne OK“, znamená to, že v systému byla původně motorová jednotka jiné kategorie, než je právě přiučovaná (tuto jednotku nelze do systém přiučit, protože má špatné číslo tzv. P-class).



1.2.
výměna immobiliseru (=panelu přístrojů)


nutné podmínky:

-
klíčky a motorová jednotka jsou k sobě přizpůsbeny


postup:

-
Navažte komunikaci s imobilizérem.


-
Do funkce Oprávnění přístupu zadejte tajné číslo.


-
Přizpůsobení kanál 50, čtení přednastavené hodnoty: Objeví se hláška „předpoklady nejsou naplněny“ a kontrolka nepřerušovaně svítí


-
Počkejte 5 min bez přerušení diagnostiky (než kontrolka začne blikat), potom znovu vyvolejte přizpůsobení, kanál 50, čtení přednastavené hodnoty.


-
Do nové hodnoty vložte tajné číslo vozu. Po kliknutí na testování nové hodnoty se objeví se VIN vozu, potvrďte uložením nové hodnoty.


-
Přizpůsobte klíčky dle bodu 1.1


-
Pokud byl panel přístrojů nový (nebyl nikdy přiučen), je nutné provést znovu základní nastavení ABS a Posilovač řízení (servořízení).






Přehled chybových hlášení



Číslo chyby
Název chyby
Důvod, odstranění

0003
Řídicí jednotka vadná
Interní závada v elektronice řídicí jednotky, nutná výměna

1176
Klíček bez signálu/komunikace
Klíček nelze přečíst, vadná símací cívka, nebo transpondér

1176
Klíček nesmyslný signál
Klíček v zapalování nepatří k vozu, nemůže být přiučen (např. byl již přiučen k jinému vozu, klíček s identifikátorem jiného výrobce koncernu VW nebo klíček ze starších generací imobilizéru)

1179
Programování klíčků chybné
Během učení klíčků došlo k chybě (např. byl při učení vložen již jednou naučený klíček)

0381
Dat. sběrnice sdr. přístrojů vadná
Různé zkraty CAN sběrnice

2241
Mot. jednotka – data nejsou přizpůsobena
Vyměněná motorová jednotka ještě nebyla přizpůsobena






Čtení bloku naměřených hodnot



Blok č.
Popis hodnot v bloku (max 4 hodnoty)
hodnota
význam

1
1. – stav povolen
ano/ne
-imobilizér povolil start motorové jednotce


2. – motor. jednotka komunikuje
ano/ne
- motorová jednotka vyslala na CAN žádost imobilizéru o povolení startu


3. – klíček přečten
ano/ne
- v zapalování byl rozpoznán klíček s transpondérem (může být ale i starší generace)


4. – počet naučených klíčků
0 – 8
- počet aktuálně naučených klíčků k vozu

2
1. – proměnný kód klíčku
ano/ne
- klíček byl již nejméně jednou (někdy v minulosti) přičen k tomuto imobilizéru (má správný SKC)


2. – klíček uzamčen
ano/ne
- klíček byl již nejméně jednou přiučen k imobilizéru


3. - pevný kód klíčku OK
ano/ne
- imobilizér má přiučen pevný kód klíčku (současně to znamená, že tento klíček je přiučen)


4. – status immobilizéru
1-7
- určuje chování imobilizéru (6 je běžný provozní stav)

3
1. – čas blokace zadání PIN
0-x min
- doba blokace, po kterou musí být zapnuto zapalování, než bude možné provádět další adaptační operace (důvod chybné zadání tajného čísla funkcí Oprávnění přístupu)


2. – čas blokace adaptace CAN
0-x min
- doba blokace z důvodu chybného zadání PIN při přizpůsobování motorové jednotky (kanálem 50)


3. – čas blokace klíčku
0-x min
- doba blokace z důvodu více jak 20x zapnutého zapalování cizím klíčkem (funkce anti-scan)


4. – stav kontrolky
0-6
- 0 nesvítí tj. stav OK, 1-6 stavy blikání, svícení

4
1. – čas blokace ELV

2. – čas blokace bezp. přístupu
0-x min

0-x min
- připraveno pro budoucí projekty

- připraveno pro budoucí projekty

- připraveno pro budoucí projekty

5
Hodnoty pro ELV (uzávěra řízení)

- připraveno pro budoucí projekty

6
Hodnoty uživatelské paměti transpondéru

- pro vývojové účely

7
MK souhlasí
ano-ne
!!! údaj vykazuje smysluplnou hodnotu jen pro provedení učení klíčku (do vypnutí zapalování).

Hodnota musí být ANO, jinak nelze klíček přičit (pravděpodobný důvod – klíček jiného výrobce koncernu VW, nebo starší generace imobilizéru).

80
Datum výroby

Verze V.SW.DS.HW.6, např. V3556366

Znamená SW35, DS56, HW36

- výrobní datum

- SW = software, DS=datová sada, HW=hardware, 6=výrobce SiemensVDO

81
1. – VIN kód vozu

2. – SKZ kód

- VIN zapsaný do imobilizéru

- identifikační číslo imobilizéru SKZ (SKZ7Z….)

82
1. – flash tool code

2. – flash datum

3. – HW baugrupa/sorta

4. – SW baugrupa/sorta

Výrobní kódy

83
Ozn. sběrnice CAN bus

- připraveno pro budoucí projekty
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Harry
Zaslal: po leden 14, 2008 22:57 pm Citovat
Založen: 3.3.2007 Příspěvky: 95 Bydliště: Středočeský kraj
za postup díky,v podstatě to tak dělám,ale problém je v tom,že když dám na Vagu bezpeč.přístup ,kod co jste mi tady vytáhli mi to neveme,píše to Key nepřijat?????
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ADX
Zaslal: út leden 15, 2008 8:57 am Citovat
Založen: 18.3.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: KOSICE
no jo ale Ty potrebujes najprv povod. pin az tok z novej rj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
had
Zaslal: út leden 15, 2008 19:37 pm Citovat
Založen: 22.10.2007 Příspěvky: 366 Bydliště: 02
mam takovej pocit, ze galaxy nepotrebuje pin, je tam cekaci doba a myslim, ze vagem nemas sanci, i kdyz je tam stejnej immobox.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
had
Zaslal: út leden 15, 2008 21:39 pm Citovat
Založen: 22.10.2007 Příspěvky: 366 Bydliště: 02
sorry, to patrilo jinam Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
geri
Zaslal: so leden 26, 2008 22:09 pm Citovat
Založen: 5.11.2007 Příspěvky: 243
chlapy a co změna vin?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá červenec 04, 2025 6:34 am
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.