Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Hardware  »  Univerzální diagnostika
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

Univerzální diagnostika

Autor Zpráva
Kenapuc
Zaslal: po listopad 04, 2024 22:34 pm Citovat
Založen: 22.8.2017 Příspěvky: 44 Bydliště: Chrudim
Ahoj.

Koukám po nějaké univerzální diagnostice, jde mi převážně o běžné úkony jako čtení chyb všech jednotek, zobrazení live dat, základní servisní funkce jako otevření elektronických brzd, odvzdušnění ABS, testy akčních členů, kódování baterky, reset adaptací čidel a spuštění regenerace dpf. Víc asi úplně nepotřebuju.

Koukám po tabletových diagnostikách jako Autel, Launch, Topdon, ale nevadilo by mi i něco pro použití s vlastním notebookem. Ideálně rozpočet do 30 tis.

Těch modelů je ale tolik, že se v tom už ztrácím a nejsem nějak schopen úplně rozpoznat v čem je Autel za 20 vlastně jinej než Autel za 30 nebo za 70.
Stejně tak u toho Launche. Pak jsem narazil ještě na nějaký Otofix, Foxwell, iCarsoft, DevCom, Nexpeak a další...

Je toho fakt mraky, osobně neznám nikoho kdo by něco z toho měl, takže nemám ani s jednou z nich žádnou zkušenost, ani porovnání jak se s čím pracuje.

Zatím mám zkušenosti jen s počítačovými diagnostikami VCDS a Delphi/Autocom, koupeny ale v číně a rád bych už měl něco oficiálnějšího.

Zatím mi podle popisů připadá nejlepší poměr cena/užitek asi Launch X431 PRO3 APEX. Nějaké zkušenosti, nebo tipy na lepší v té cenové relaci?

Jak je to s podporou diagnostiky online, jako např. na Octavia 4 a dalších novějších autech?

_________________
Superb I 2.8 V6 AT | BMW E46 328ci | Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
midnight_man
Zaslal: út listopad 05, 2024 18:53 pm Citovat
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 597
Mate spravne otazky na ktore vam nik neodpovie Smile ale ze vobec nik.

Ani sam cinan podla mna nevie aký je rozdiel medzi tými jeho modelmi....
Nie je to technické, je to marketingová stratégia. Nehladajte za tým logiku z technickým pozadím.

Áno, drahšie majú viac funkcii, akých? To uplne presne nie je nikde vypísané....

Na základnú údržbu vozidiel, ktorú popisujete Vám bohate stačí štandardná aktuálna X431 od launchu okolo 1000€ alebo MS906 autel.

Vyššie modely obsahujú vačšinou online funkcie alebo specializovane funkcie kodovania, adapt..niečo z imma a pod. Avšak uplne presne porovnanie nemá ani vyrobca sám medzi svojimi modelmi.

Potrebujú každý rok predať nový HW Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kenapuc
Zaslal: st listopad 06, 2024 8:21 am Citovat
Založen: 22.8.2017 Příspěvky: 44 Bydliště: Chrudim
Trochu jsem bádal a od jednoho prodejce jsem se dozvěděl ohledně Launche jen že PROS V5.0 a PRO DYNO mají prakticky stejné funkce, 8" displej, jen model DYNO je novější model a PROS V5.0 má v balení navíc kabely pro stará auta bez OBD konektoru.
PRO3 APEX a V+ mají taky prakticky stejné funkce, 10" displej, jen PRO3 APEX je novější model a narozdíl od modelů s 8" displejem umí tyto dva navíc toplogii jednotek.

Co se týče podpory diagnostiky aut s online připojením jsem se zatím nikde nedopídil, srovnání s konkurenčními výrobci nebo dražšími modely taky ne.

_________________
Superb I 2.8 V6 AT | BMW E46 328ci | Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kenapuc
Zaslal: so srpen 09, 2025 17:09 pm Citovat
Založen: 22.8.2017 Příspěvky: 44 Bydliště: Chrudim
Koupil jsem nakonec ten Launch PRO 3 APEX. Mám z toho takové smíšené pocity.

Po HW stránce je ten tablet opravdu robustní, skvělá výdrž na baterku, manipuluje se s ním dobře.

Po SW stránce je ten launch katastrofa. Naprosto neintuitivní, všechno strašně zmatené, každá značka auta má úplně jinou strukturu ovládání - co je u Fordu v menu na jednom místě, je u Škodovky jinde a u BMW ještě jinde. V přehledu nejsou vidět ani názvy jednotek ale jenom jejich zkratky, takže když to vysype 30 různých zkratek, tak hledat v tom která z nich je na konkrétním autě třeba komfortní jednotka je fakt zážitek...

Co mě ale dorazilo úplně nejvíc je to, jak nechutně pomalu to komunikuje s některými starými auty (specielně třeba Octavia 1) - když jsem dal pouze vyčíst chyby všech jednotek, trvalo to neuvěřitelných 20 minut!!! Další věc co mě strašně otravuje je to, že u aut kde to nepřečte samo VIN, nejde pokračovat bez jeho zadání.

Na druhou stranu s většinou nových aut to běhá svižně a všechny jednotky to proskenuje třeba za 1-2 minuty. Ještě jsem nenarazil na auto které bych tím nenapíchnul.

Kdybych vybíral znova, možná bych do toho Launche šel jako zažízení pro základní diagnostiku znovu, ale rozhodně do levnějšího modelu za polovinu. V tom zobrazení topologie jednotek u dražšího modelu nevidím žádný přínos a jinak tam kromě velikosti např. oproti levnější X431 CRP919X BT nevidím žádný rozdíl...

_________________
Superb I 2.8 V6 AT | BMW E46 328ci | Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je pá srpen 22, 2025 1:56 am
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžeš k příspěvkům připojovat soubory
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.