|
Obsah fóra checksum.cz » Chiptuning 101 » limitery v ECM |
Strana 4 z 5 Jdi na stránku Předchozí 1, 2, 3, 4, 5 Další |
|
Autor |
Zpráva |
lewelboss |
Zaslal: pá únor 21, 2014 0:10 am |
|
|
Založen: 22.1.2013
Příspěvky: 19
|
tiez sa pripojim k debate.
Mam za sebou u 330d/530d par testovani maxima.. U serie to nie je bohvieco, kedze spojka zacne smykat takmer okamzite skoro pravidelne.
Takze ked chce clovek od toho 135kw motoru viac, (viac nez by sa hodilo), odporucil by som aspon sachs performance zotrvak, aj pritlak, lamelu by som tiez original nenechal.. my sme ju dali robit do HU.
Po tejto uprave spojky sa uz dalo od toho co-to cakat a nebat sa ze to na asfalt neprenesie.. Brzda ukazala na 250koni a 600nm.
Dalej robil som aj par upgradov turba na tychto autach. Davali sme tam turbo zo 160kw napr X5,e60 atd.. Co sa tyka vymeny zo 160kw rok 2004 kde bolo turbo riadene este podtlakom, tam sa to dalo ladit celkom lahko, fukalo to takmer zhodne ako 135kw turbom, takze s mapou regulacie bolo menej roboty. No bola tu aj prerabka zo 160kw ktore uz malo elektriku, a tam to az take lahke nebolo. Okrem kompletneho prerobenia regulacie na podltlak bol problem aj v tom ze sa to nechcelo rozfukat v nizsich otackach. Takze bolo treba mnohokrat prerabat mapy regulacie, merat a merat a skusat x krat.. Hlavny problem tam totiz bol, ze podtlakove turba maju kratsiu drahu regulacie ako turba s elektrikou, ktore ju maju o par mm dlhsiu, teda vychylka je väcia co podtlak nevie uhrat. Tolko k tym regulaciam v mapach.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: pá únor 21, 2014 9:12 am |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
tomík napsal: Proč vymejšlíš teplou vodu? origo 330D udělaš v softu v poho na 215hp 510nm což je taktak na spojku hardynu a levej silenblock ,když jsem na svým toto měl brzdil jsem to ze zvědavosti když jsme brzdili zavodní auto a byla chvilka času. výsledek každej rok L sileblock,každý 2 roky hardy spojka ko,po 100tis na chipu dvouhmota na 2 pulky .... co po tech autech chcete zazraky? dobrej soft zbytek peněz do podvozku a udrzby a ty auta vydrží 500tis když se o to staráš a 215hp 510nm a 7-8l nafty snad je good ne?
asi jak pro koho. To si muzu koupit 1.9 tdi
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: pá únor 21, 2014 9:18 am |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
lewelboss napsal: tiez sa pripojim k debate.
Mam za sebou u 330d/530d par testovani maxima.. U serie to nie je bohvieco, kedze spojka zacne smykat takmer okamzite skoro pravidelne.
Takze ked chce clovek od toho 135kw motoru viac, (viac nez by sa hodilo), odporucil by som aspon sachs performance zotrvak, aj pritlak, lamelu by som tiez original nenechal.. my sme ju dali robit do HU.
Po tejto uprave spojky sa uz dalo od toho co-to cakat a nebat sa ze to na asfalt neprenesie.. Brzda ukazala na 250koni a 600nm.
Dalej robil som aj par upgradov turba na tychto autach. Davali sme tam turbo zo 160kw napr X5,e60 atd.. Co sa tyka vymeny zo 160kw rok 2004 kde bolo turbo riadene este podtlakom, tam sa to dalo ladit celkom lahko, fukalo to takmer zhodne ako 135kw turbom, takze s mapou regulacie bolo menej roboty. No bola tu aj prerabka zo 160kw ktore uz malo elektriku, a tam to az take lahke nebolo. Okrem kompletneho prerobenia regulacie na podltlak bol problem aj v tom ze sa to nechcelo rozfukat v nizsich otackach. Takze bolo treba mnohokrat prerabat mapy regulacie, merat a merat a skusat x krat.. Hlavny problem tam totiz bol, ze podtlakove turba maju kratsiu drahu regulacie ako turba s elektrikou, ktore ju maju o par mm dlhsiu, teda vychylka je väcia co podtlak nevie uhrat. Tolko k tym regulaciam v mapach.
zajimavy rikas ze z 160 kw s podtlakovou regulaci chodila stejne jako ze 135. Me to strasne v nizkejch prefukuje. Daval sem tam i cidlo ze 150kw. E46 a do 3000 ot to strasne prefukuje az do 1.7 a to je v mape 1.125. To ma na svedomi asi mensi vejfukoe lopatky..
|
|
|
Návrat nahoru |
|
lewelboss |
Zaslal: pá únor 21, 2014 11:13 am |
|
|
Založen: 22.1.2013
Příspěvky: 19
|
Niekde robis zrejme chybu, mozno aj viem kde.
My sme to turbo zo 160kw (s podtlakovou regulaciou) TIEZ MUSELI PRERABAT, a nastavovat pred zalozenim. inak by to fukalo ako sa mu zachce. Daval som si na to zvlast pozor, mam par rozobratych a z viacerych dielov sme to preskladali tak, aby ta regulacia stala tak, ako chcem ja.. a teda prichytena na vyfukovom slimaku, potom bolo treba prehodit dlhsiu/kratsiu nastavovaciu tycku a okrem ineho my sme aj otacali sacim slimakom, tak, aby nam smeroval dohora, pretoze pôvodne na X3 z coho konkretne to turbo bolo smeroval slimak dole (mozno pre xdrive). Po tychto ukonoch s tym nebol problem, nastavit to tak, aby neprefukoval..
Mimochodom ako je mozne ze to fuka az tak vela? Ja som sa stretol skôr s opacnym problemom.. A softwarovo je predsa obmedzeny limitom na 1,1baru a svbl na 1,25baru..takze 1,7bar - nudzak isty.
Skus este odpojit z turba podtlak a pomeraj to tak..
A posledna vec, ked turbo prefukuje, tak podla mojho skromneho nazoru (pokial nie je zaseknute, alebo zle poskladane(doraz a pod.)) tak sa vzdy musi dat prostrednictvom upravy mapy regulacie nastavit aby neprefukovalo. Len je to prplacka..
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Libang |
Zaslal: pá únor 21, 2014 12:00 pm |
|
|
Založen: 25.11.2010
Příspěvky: 163
Bydliště: Velké Meziříčí
|
ten snimac tlaku ze 150kw verze ma jiny rozsah nez 135kw ?nevim nekoukal jsem na to .. pokud jo tak je treba predelat linearizaci v ecu jinak turbo realne tlaci o dost vice nez jednotka vidi to muze byt ten zasadni problem
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: pá únor 21, 2014 12:17 pm |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
Libang napsal: ten snimac tlaku ze 150kw verze ma jiny rozsah nez 135kw ?nevim nekoukal jsem na to .. pokud jo tak je treba predelat linearizaci v ecu jinak turbo realne tlaci o dost vice nez jednotka vidi to muze byt ten zasadni problem
jj je to potreba delat. Tomam udelane.podle diagnostiky to sedi ty hodnoty co ukazuje budik...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: pá únor 21, 2014 12:20 pm |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
lewelboss napsal: Niekde robis zrejme chybu, mozno aj viem kde.
My sme to turbo zo 160kw (s podtlakovou regulaciou) TIEZ MUSELI PRERABAT, a nastavovat pred zalozenim. inak by to fukalo ako sa mu zachce. Daval som si na to zvlast pozor, mam par rozobratych a z viacerych dielov sme to preskladali tak, aby ta regulacia stala tak, ako chcem ja.. a teda prichytena na vyfukovom slimaku, potom bolo treba prehodit dlhsiu/kratsiu nastavovaciu tycku a okrem ineho my sme aj otacali sacim slimakom, tak, aby nam smeroval dohora, pretoze pôvodne na X3 z coho konkretne to turbo bolo smeroval slimak dole (mozno pre xdrive). Po tychto ukonoch s tym nebol problem, nastavit to tak, aby neprefukoval..
Mimochodom ako je mozne ze to fuka az tak vela? Ja som sa stretol skôr s opacnym problemom.. A softwarovo je predsa obmedzeny limitom na 1,1baru a svbl na 1,25baru..takze 1,7bar - nudzak isty.
Skus este odpojit z turba podtlak a pomeraj to tak..
A posledna vec, ked turbo prefukuje, tak podla mojho skromneho nazoru (pokial nie je zaseknute, alebo zle poskladane(doraz a pod.)) tak sa vzdy musi dat prostrednictvom upravy mapy regulacie nastavit aby neprefukovalo. Len je to prplacka..
Podobne sem taky postupoval.natacel sem kopresorovku kuli miste a podlaku. Opiral se mi o nosnik.takze sem steloval ale toby melo byt jak bylo. Zajimavy je ze od 3000 to reguluje jak ma. Predelal sem mapu regulace tak to zkusim jestli to ude lepsi ubral sem naspodu a vrsek sem lehce zmensil....
|
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: pá únor 21, 2014 12:34 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
chytremu napověz hloupeho trkni myslíš že takový stavby nemám za sebou? to jako koupiš brzdy podvozek kola, spojku, turba , programy ,čas ...to si kup fakt tu 1,9tdi a k tomu M3 E46 smg a máš klid a tak se svezeš že si na ty akce zprznit 330D ani nevzpomeneš...
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
tomík |
Zaslal: pá únor 21, 2014 12:38 pm |
|
|
Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 580
|
Jo ja vím že mi napišeš že jsem se bud pomát nebo něco ve stylu že si to chceš postavit sám ok taky jsem měl svoji hlavu stálo mě to pár statísícu než jsem to pochopil škoda že mi někdo tenkrát neporadil hned na začátku že to nemá cenu ani finančně ani funkčně někdo to pochopi hned někdo později a někdo třeba vubec
|
_________________ bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
|
|
Návrat nahoru |
|
lewelboss |
Zaslal: pá únor 21, 2014 14:19 pm |
|
|
Založen: 22.1.2013
Příspěvky: 19
|
uz len tolko, ze ja som nemenil ani snimac tlaku, ani regulator podtlaku turba. Tieto veci ostali 135kw, snimac snima normalne, regulator ovlada tak, ako chcem, takze naco? myslim ze limit snimacu tlaku aj tak ani len nedosiahnem, neni treba..
Mal by si si najst cas, natankovat a skusat menit mapy regulacie kym to nebude ono a skusat dookola. Mozno aj cely den, tyzden..
Tu na forach svoje presne nastavenie turba aj tak nenajdes, takze je to iba o tom co dokazes.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: so únor 22, 2014 0:07 am |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
lewelboss napsal: uz len tolko, ze ja som nemenil ani snimac tlaku, ani regulator podtlaku turba. Tieto veci ostali 135kw, snimac snima normalne, regulator ovlada tak, ako chcem, takze naco? myslim ze limit snimacu tlaku aj tak ani len nedosiahnem, neni treba..
Mal by si si najst cas, natankovat a skusat menit mapy regulacie kym to nebude ono a skusat dookola. Mozno aj cely den, tyzden..
Tu na forach svoje presne nastavenie turba aj tak nenajdes, takze je to iba o tom co dokazes.
jj tak postupuju no, zatim taky sem uz premejslel ze vratim zpet stare cidlo ale jestli se neco zmeni asi ne.do kolika je vubec to cidlo! To je jen do 1.5 mi bylo receno.takze treba 1.6 uz nepusti ne? A v cem je jina taregulace , mysliz ze mq jinej chod nez z te 160 kw? Tu sem tam nechal,protoze byla nova anenapadlome to prendat kdyz to bylo na jovym turbu...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
lewelboss |
Zaslal: so únor 22, 2014 11:05 am |
|
|
Založen: 22.1.2013
Příspěvky: 19
|
Nie som si isty kolko, ale je o dost viac ako 1,5barove, uz som s nim nameral aj 1,7..
A ak sa smiem spytat, kolko chces z toho koni?
Pretoze ako som pisal, 250PS a 600nm sme mali pri nieco malo pod 1,5bar. (a v tej dobe to malo este pôvodne 135kw turbo)
A regulacia je v podstate rovnaka, len dlzka tiahla nemusi byt.. A turba s elektrikou maju väcsiu vychylku riadenia lopatiek, co je prave ten problem naladit. Na takom turbe treba s mapou regulacie hybat dost rapidne a okrem toho nastavit to mechanicky tiez nie je sranda.. No ty mas turbo zrejme bez elektriky, co pre teba znamena menej roboty. Treba si dat zalezat na mechanicky spravnom nastaveni a dorazoch, potom je to uz len vec map v ECU a ako som spominal, s tymto uz taky problem nie je.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: so únor 22, 2014 12:24 pm |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
Aha a jak naladim ty dorazy? Ja myslel ze ma byt sestelovany ze stolice kdyz je nove. Na tlaknzreguluje ale pritom hodne prefoukne .mammnanseriove mape1.1 a prefoukne treba na 1.6 nekdy ve vysokejchni ja 1.8 jeste teda dneska zkusim dat stare cidlo amvymenit ten elektroventyl na ovladani podtlaku, jestli neni unavenej.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
lewelboss |
Zaslal: so únor 22, 2014 13:07 pm |
|
|
Založen: 22.1.2013
Příspěvky: 19
|
...a hybal si uz s N75mapou regulacie? Lebo pochop, ze riadiaca je len stroj, ona ma jasne dane ako to regulovat ma, pokial ty zmenis turbo a zrazu pri tych pohyboch regulacie sa deje nieco ine, z toho jasne vypliva ze musis ladit to, co tym turbom pohybuje. Ona si to sama nedomysli a neprepocita, ze aha, je tam asi vacsie turbo, lebo ked dam 70% na potlakovy regulator, tak to prefukne o 0,3baru takze ked chcem aby tam bol taky tlak,tak tam dam len tolko%.. takto to nefunguje, musis s tym robit sam...
Mimochodom u mna s dorazom nebolo nutne hybat. To iba v pripade ze by tlak nevedel nadobudnut.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Petr330d |
Zaslal: so únor 22, 2014 15:11 pm |
|
|
Založen: 15.2.2014
Příspěvky: 24
|
jj v ecm je to jako oveeboosr.stahnulbsem si original file ze 160kw x5myslim. a podle toho jsem predelal celou refulaci.ted uz to tak nak funguje podle mapy tlaku.potom sem zkousel zvednout tlak na 1.3 a jelo to stejne porad. ted sek to projizdel diag nosrikou a zjistil sem ze mam chybu malo tlaku v podavaxim cerpadlu.proto to jelo porad stejne.snizilo mi to dacku paliva.po smazani byl hmed rozdil.takze uz by to melo byt lepsi.asi to chce jeste doladit ale uz se to chova lip.deku mockrat za pomoc.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je út červenec 22, 2025 12:19 pm
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|
|