Obsah fóra checksum.cz
Obsah fóra checksum.cz  »  Chiptuning 101  »  DDE 2 potažmo 2.1 bez MAFu (EDC 1.2.3 potažmo 1.3.1)
 Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    

DDE 2 potažmo 2.1 bez MAFu (EDC 1.2.3 potažmo 1.3.1)

Autor Zpráva
picimuri
Zaslal: so leden 05, 2013 2:14 am Citovat
Založen: 21.11.2012 Příspěvky: 5
Ahoj, jsem zažínající čyptuner a rát bych se tím začal žyvit. Mohli by jste my říct jak se to dělá? Franta vod vedle má nejákej kabel z aukra za 300, tak si jeste musim stáhnout nějákej čypovací program s krekem samozřejmě Very Happy

Dělám si samozřejmě srandu. Wink Můj dotaz se týká systémů DDE2 a DDE2.1 bez MAFu který byli použitý v BMW 325td a tds. Mám jedno takovéhle auto , řekněme na výzkum, s větším šnečkem a zatím neskutečně prasákckym způsobem přidáno na naftě (viva la resistance Confused ). To je samozřejmě dočasné řešení. Zamejšlel jsem se nad tím jakým směrem se hnout ve vývoji dál.. Spousta lidí (nejen na dieselpower ale i po evropě) používaj na tomhle motoru mechanicky ovládaný čerpadlo místo elektriky. Já jsem se ale rozhodl že bych chtěl jít tak trochu proti proudu a zkusit to s elektrikou Smile Takže jsem študoval a neco jsem i vyštudoval, zatim ne dost abych pochopil komplexni funkci jednotky ale k tomu se snad časem taky doberu.. Ted jsem na bodu kdy jsem si vyhledal v dumpu mapy a křivky + jejich popisky (snad vetsinu z nich, je to docela 'hloupej' system a pamet ma 32kb, takze jich v prvnim chipu moc neni), nektery vim co znamenaj u nekterejch to vim castecne u nekterejch vubec.. Ze chapu teorii motoru, jeho funkci, i co se deje v nem i mimo něj, a jak funguje einspritzpumpe, turbína atd. snad zminovat nemusím. to je asi základ nž se člověk dostane k elektronickému řízení...

Ted k tomu na co se chci zeptat...

1)Smoke mapa - u novejsich systemu jsou osy RPMxMAF. Tehle system ma snimac tlaku a teploty. A ted mi jde o to jestli na druhe ose misto MAF bude tlak a rozdil teploty bude korigovan nejakou dodatecnou korekci, nebo bude nekde mapička předvypočítávající z teploty a tlaku hustotu vzduchu která je pak dosazena do osy? Byla by tu jeste moznost že to počítá teplota x tlak x otáčky ( tak by byl vypočtenej průtok, tedy MAF) ale to se mi zdá krkolomný, když jsou otáčky dané druhou osou...

2) Jelikož MAP má lineární průběh napětí, lze předlokládat že na něj nebude v jednotce převodní křivka, nebo se mýlím? Co se týče snímače teploty ten bude nejspíš odporovej tudíž odpor s klesající teplotou exponenciálně roste, jak je to s napětím?

3) oběvil jsem zajímavou věc. Mezi verzemi motoru td a tds (85 a 105kW) je rozdíl ve Drivers wishi. Co jsem zatím tak viděl, tak novější systémy maj max hodnotu v DW doraz ( 255 nebo kolik je to, ted opravdu nevím, o novejsi systemy jsem se nezajimal) ale u techhle systemu to neni doraz ani u jednoho a td má i nižší max hodnotu na DW. Je možný že je ta slabší verze osekaná už na pedálu? na torgue limiteru je totiž o dost.. a smoke map ma dokonce kratsi jednu osu (kdyby vás to zajímalo a chcěli by jste to omrknout tak sem ty softy nahraju)

4) Ještě co se týče toho snímání tlaku... když to při překročení 1,5 baru sebere naftu -> hodí nouzák lze zrejmě předpokládat že to má SVBL že ano? Smile

5) O co mi jde, samozrejmě že o přidání nafty. Je potřeba u takhle primitivního systému mít v malíčku opravdu komplexně jeho fuknci, nebo už se nechá tvořit s tím co mám (Drivers wish bez hodnoty na max, torgue limiter, smoke mapa, ... s pump voltage mapou se předpokládám nehýbe...)
aby to dalo nějáký rozumný výsledky ?

6) JE tu nekde téma s tím, že nekdo zkoušel do téhle jednotky dát paměť 27c256 místo 87c257. k tomu mu nekod poslal schema kde je spřažená 27c256 s latchem, že by se to mělo chovat jako 87c257. zkoušel to už nekdo?

Děkuji za případné reakce, snad se tady ještě nekdo o tyhle dědečky zajímá Smile

Taky doufám že moje dotazy jsou dosatečně věcné a je vidět že mi jde o konkretni problematiku o kterou už se delší dobu zajímám a snad nepůsobím jako nějákej Pepa ( viz první odstavec Very Happy) co to chce mít f čypu protože Jojza ze Lhoty má voktáfku f tédéíčku (červený íčko) f čipu a na rovince u prasečáku mě natře, nebo nějákej vychcánek co si myslí že mu tu spadnou pečený holubi přímu do huby a vyrejžuje na tom těžký prachy...

P.S. DIGI a exotusi, budte na me hodni Very Happy


Naposledy upravil picimuri dne so září 07, 2013 15:57 pm, celkově upraveno 4 krát.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DIGI-DELETED
Zaslal: so leden 05, 2013 9:19 am Citovat
Založen: 21.2.2010 Příspěvky: 3193
já už se s ťym žyvym několyk let , a pořád mam hlad .... Laughing Laughing

přemýšlel jsem že bich se žyvyl pjestováným česneku , páč se prodává za 200 korun kylo a bábi ty ruce utrhnou...
a nemusíš nyc řešyt , akorát abi ty to burani od vedle ze vsy nečoorly ...

žádní kontrolky , žádní nouzáki, žádní pytomý zákyznýcy co votravujou , zrovna včera mi volal jeden pytomec co má " autoservys a dyjagnostiku " že auto kde jsem měnil loni v únoru relé čerpadla " už zase nejede" ....
po 11 měsýcých už to kurva zase nejede... Laughing Laughing

zlatej česnek.... Mr. Green

_________________
BALLOONFLIGHT.COM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kari
Zaslal: so leden 05, 2013 9:44 am Citovat
Založen: 14.10.2010 Příspěvky: 1201 Bydliště: na okraji Dřínovské jámy
DIGI-DELETED napsal:
já už se s ťym žyvym několyk let , a pořád mam hlad .... Laughing Laughing

přemýšlel jsem že bich se žyvyl pjestováným česneku , páč se prodává za 200 korun kylo a bábi ty ruce utrhnou...
a nemusíš nyc řešyt , akorát abi ty to burani od vedle ze vsy nečoorly ...

žádní kontrolky , žádní nouzáki, žádní pytomý zákyznýcy co votravujou , zrovna včera mi volal jeden pytomec co má " autoservys a dyjagnostiku " že auto kde jsem měnil loni v únoru relé čerpadla " už zase nejede" ....
po 11 měsýcých už to kurva zase nejede... Laughing Laughing

zlatej česnek.... Mr. Green



... to není nic, taky moch zavolat, že mu vod tý doby do káry teče přednim voknem Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lech
Zaslal: so leden 05, 2013 10:52 am Citovat
Založen: 12.7.2007 Příspěvky: 698
jsou lidi, že se jim nezavděčíš .čím má vic peněz tím větši zmrd
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomík
Zaslal: so leden 05, 2013 17:38 pm Citovat
Založen: 9.1.2011 Příspěvky: 580
1: jsi optimista ladit tento motor neb ta hlava a dvouhmota to nezvladne
2: použít soft tds ne td ten je stažený
3:ty 4 mapy navýšíš nebo si necháš upravit
4Surprisedtázka co zvládnou vstřiky (ty se dají koupit větší)
5:otazka co zvládne čerpadlo
6:za předpokladu že ta turbina co jsi tam vrazil je vhodná
Trocha pravěk ale proč ne taky jsem si upravoval M635csi Smile což není žádnej mladík přeji pevný nervy než zjistíš že za 120tis koupiš 330D+5tis chip 220HP 500nm až se na tyto hodnoty dostaneš s tím tds dej vědět kolik to stálo Smile

_________________
bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
picimuri
Zaslal: so leden 05, 2013 18:27 pm Citovat
Založen: 21.11.2012 Příspěvky: 5
Děkuji za první smysluplnou reakci Smile
Sem si vědom toho že z tohodle motoru nikdy nic velkýho nebude a nemá smysl si do toho vylejt bankovní konto. Na to by byly lukrativnější alternativy, jako zmíněná 330d.. Ale přece jsem to chtěl zkusit,trochu si s tou elektrikou pohrát, jestli přijdu na to, co a jak... Kdybych to chtěl mít bez starostí a hned tak už by byla v autě mechanika Smile A třeba to tak i nakonec dopadne...

Auto jede prozatím asi takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=gh6dy-K2axw

Otáčkoměr ukazuje dojnásobek protože jsou to DDE2.1 budíky na DDE2 elektrice...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomík
Zaslal: so leden 05, 2013 23:59 pm Citovat
Založen: 9.1.2011 Příspěvky: 580
mechanické čerpadlo není duvod tam davat to dělaji jen ti co se neumí poradit s elektronikou mapy nejsou problem upravit je jich tam pomalu

_________________
bmw,bmw,bmw od roku 1995 stavba závodních aut
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
picimuri
Zaslal: pá listopad 21, 2014 1:01 am Citovat
Založen: 21.11.2012 Příspěvky: 5
Vytáhnu tohle prastaré vlákno z prachu jen abych ho uzavřel.

Výsledek mého výzkumu:
0-400m 13.86s
Celková cena úprav včetně nákupu turba a jeho naroubování, 12mm hlavy, úpravy jednohmoty, přeobložení spojky a dalších věcí které byly potřeba k fungování auta: Něco mezi 11 a 12 tisíci. (dávám vědet kolik to stálo)Very Happy

Čověk by neřekl co ten starej těžkej krám dokáže.
V léte odježděno přibližně 10 hodin ostrého provozu a zatím to drží pohromadě Smile
Na moje měřítko hodně muziky za málo peněz, i když jen na krátkej čas.
Mějte se hezky Laughing
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hardcoreman
Zaslal: st květen 13, 2015 14:40 pm Citovat
Založen: 24.12.2008 Příspěvky: 9 Bydliště: prievidza / lindau bodensee
no na msa11 v A6 AEL to ide. prepne sa 2x switch lenze tu to neni ziadne 0-1 ako v 16bitovych rj, zmenia sa 2 mapy a je to podla map. osobne som to disasembloval v IDApro. aj na msa12 to skusal jeden pan zo slovenska, v asembleri to vypadalo velmi podobne ako 11ka...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hardcoreman
Zaslal: st květen 13, 2015 15:41 pm Citovat
Založen: 24.12.2008 Příspěvky: 9 Bydliště: prievidza / lindau bodensee
a map aj maf maju liearizacnu mapu v audinovej msa11.

je to urobene tak ze signal z mapu ide do adc prevodnika tam vznikne 0-255 hodnota ta ide do lin mapy vznikne hodnota map ktora sa pouziva v celej rj. no a potom to ide do mapy kde na druhej osi je IAT za IC, z toho vznikne nejakahodnota ktora uz ide na jednu os smoke limiteru. tieto posledne dve mapy su zdielane s maf limiterom. iba sa prepina vstup do tej kde ide iat.


pri maf signale je ziskanie maf mg/str trochu zlozitejsie samozrejme. zaujimave ze maf ide do procesora kde je turbo a predvstrek a potom cez seriovu linku do toho kde je mapa cerpadla. pri map je to opacne Smile zlozite jak zabia suloz


toto je rovnake v msa6,11,12. vsetky som skontroloval asi pred mesiacom maju rovnaky algoritmus smoke limiteru.

snad sa to bude niekomu hodit.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
toefuk
Zaslal: čt květen 14, 2015 19:32 pm Citovat
Založen: 26.5.2014 Příspěvky: 48
skusal-neskusal, nebol-nieje cas
Soft je upraveny a nachystany Very Happy , uz sa k tomu len dokopat.
Uzivatelovi hardcoreman patri vdaka za zdielanie svojich poznatkov o MSA11 na jednom medzinarodnom fore!
Vdaka Bohu, ze existuju este ludia co chapu vyznamu slova:,,fórum".

_________________
Komu chyba O2H nech nelezie do lesa...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
exotus
Zaslal: čt květen 14, 2015 22:41 pm Citovat
Založen: 21.3.2008 Příspěvky: 1996 Bydliště: Câinenii Mari Făgăraș România
Chlapci,plete si pojem či název komunikace na zdejším webu s Jeruzalemskou zdi,uživatel je buď ochoten to info dat nebo nikoli jelikož se dnes reje v autech kdejakej ITák aniž by cokoliv věděl o funkčnosti dvoutaktního dieslu destičky olej a spojky se měněj buď před panelakem nebo na pumpě a klient dojede do servisu až po zásahu takovedleho autokurvisu no to se pak nedivte že informace je dost cennena a jen tak se nepouští,kreténa s lapťopem a kusem drátu co jde vrazit do obd potkavam x krát za den bohužel či bohu dík to je jedine co má ale soused říkal že je dobrej " páč umí bodnout i i novýho mergla"nicméně tím to končí...

_________________
NEGATIVETUNING-ZADARMO
Zázraky na počkání a nemožné do druhého dne!
Hardware je to, do čeho můžeš kopnout, když nefunguje software.
Prace s lidma je mnohem horší nežli s dobytkem,prostě jinej HW viz věta výš...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Strana 1 z 1    
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Právě je ne květen 19, 2024 10:19 am
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
    DIESELPOWER s.r.o.   Motordiag.cz   Checksumm.com   LogView prohlížeč logů   DIESELPOWER forum  
TOPlist
Copyright (c) 2007 CHECKSUM.CZ. Vsechna prava vyhrazena.